Niedawno wspomniałam o najnowszej pozycji z dziedziny e-marketingu, jaką jest książka Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu przygotowana przez zespół MaxROY.com, a wydana przez Axel Springer Polska. Egzemplarz recenzyjny dostałam ponad tydzień temu, ale dopiero w ten weekend mogłam usiąść do czytania. Muszę przyznać, że do książki byłam od razu pozytywnie nastawiona ze względu na wcześniejsze publikacje i szkolenie MaxROY’a, z których byłam zadowolona i tym razem również się nie zawiodłam 😉
W pierwszej kolejności książkę poleciłabym osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem w internecie oraz tym, którzy planują zlecić pozycjonowanie swojej strony zewnętrznej firmie. Niestety problem małej świadomości klientów na temat SEO jest cały czas poruszany m.in. na forach, a zapoznanie się z podstawami dotyczącymi doboru słów kluczowych (temat poruszony w książce kilkakrotnie), stosowanych technik czy też form rozliczeń, z pewnością ułatwiłoby współpracę. Myślę, że taka wiedza w pigułce jest niezbędna każdemu, kto zaczyna poszukiwania pozycjonera i chce być w stanie zrozumieć podejmowane działania, a następnie sprawdzić jakość wykonanej usługi.
To samo dotyczy zlecania kampanii Google AdWords, którym został poświęcony oddzielny rozdział. Temat ten został omówiony na tyle szczegółowo, że można się pokusić o samodzielne jej prowadzenie i sprawdzanie efektów w Google Analytics, również opisanego w oddzielnym rozdziale. Szczerze mówiąc od pewnego czasu sama prowadzę kilka kampanii i czytając książkę okazało się, że umknęły mi pewne detale, które poprawiłam dopiero podczas lektury, dlatego też ten rozdział warto czytać przy komputerze i na bieżąco sprawdzać opisywane kroki zakładania kampanii.
Pozostałe tematy opisane w podręczniku to m.in. reklama na Mapach Google, w tym czynniki wpływające na jej pozycję, a także ogólne informacje o mikroblogach i tworzeniu bloga na WordPressie. Książka ta zahacza więc o różne kanały e-marketingu, opisując najważniejsze elementy z nimi związane i brakowało mi w niej jedynie rozdziału poświęconego mailingom. Liczba stron (145) nie pozwoliła na zbytnie rozpisywanie się na każde z poruszonych w niej zagadnień, ale nikt nie mówił, że będzie to obszerna „biblia” e-marketingu 😉 „Twój biznes w internecie” to podręcznik, po który sięgnąć powinien każdy, kto myśli o zaistnieniu w sieci, ale nie wie tak naprawdę od czego zacząć i chce tę wiedzę zdobyć w jeden wieczór. Mimo, że sama mam ten etap już dawno za sobą, lubię od czasu do czasu usystematyzować wiedzę na niektóre tematy.
Książka spokojnie mogłaby być kontynuowana i w kolejnej części widziałabym e-marketing w praktyce, a więc głównie opieranie się na przykładach i ciekawostkach pisanych na podstawie doświadczeń autorów książki, które zdradzane są na szkoleniach i mniej oficjalnych spotkaniach.