Google nie chce dać za wygraną osobom, które nie chcą się podporządkować wytycznym tej wyszukiwarki. Nie zdążyliśmy jeszcze w pełni ochłonąć po zmianie algorytmu zwanej Pinguin Update, a tu kolejny news – ręczne kary dla stron linkowanych z SWLi. Każda bardziej widoczna zmiana w wynikach wyszukiwania skutkuje wysypem wpisów na blogach i forach, ale nie ma lepszego sposobu na edukowanie w tego typu tematach niż wysłuchanie innych specjalistów z branży i podzielenie się z nimi swoimi doświadczeniami. A to będzie możliwe na zbliżającej się konferencji Search Marketing Day (22-23 maja w Poznaniu), na której będzie obecnych kilkunastu zagranicznych specjalistów, oraz oczywiście uczestnicy (w zeszłym roku było ich 220).
Konferencja będzie podzielona na 2 ścieżki tematyczne: SEO, Pozycjonowanie i Link Building oraz PPC & Affiliate – z wiadomych względów skupię się na pierwszej z nich.
Zacznę od programu:
- 10:15 – 11:00 – Martin MacDonald wystąpi z prezentacją na temat nietypowych metod zdobywania linków i tworzenia treści;
- 11:00 – 11:45 – Dixon Jones skupi się na skutkach ostatniej zmiany algorytmu, wspomnianego już Pingwina;
- 12:00 – 12:45 – Magnus Brath, specjalizujący się w tematyce pozycjonowania stron w branży hazardowej, przedstawi swoje podejście do pracy pozycjonera;
- 12:45 – 13:30 – Ralph Tegtmeier, czarnoksiężnik SEO specjalizujący się w temacie Black Hat SEO, pokaże jak uzyskać automatycznie generowane treści dobrej jakości;
- 14:30 – 15:15 – Dominik Wojcik wystąpi z prezentacją na temat „Fast Flux Networks, how they work, and how you can use them to protect your Linknetwork„;
- 15:15 – 16:00 – Joe Cygnus będzie kolejną osobą mówiącą na temat Pinguin Update – o tym jak po jego wprowadzeniu zdobywać linki i tworzyć treść;
- 16:15 – 17:00 – Andre Alpar – temat jego prezentacji to „Why search and social have to interact and what new opportunities does it bring for affiliates”;
- 17:00 – 17:45 – Mikkel deMib Svendsen będzie mówił o radach SEO.
Po tych prezentacjach odbędzie się panel dyskusyjny z Kasparem Szymańskim z Google, który zapewne zostanie zasypany pytaniami zarówno na temat Pingwina, jak i ręcznych kar za linki przychodzące, o które jeszcze niedawno webmasterzy mieli się nie martwić. Panel zakończy się o 19:15, a już o 22 rozpocznie się After Party. Nie zdziwiłabym się, gdyby to właśnie na imprezie wyszły najciekawsze informacje ze świata SEO. Zapomniałabym dodać, że konferencja SMD odbywa się krótko po SMX, tak więc prelegenci przyjadą na nią z najświeższymi w branży informacjami.
Ale to nie wszystko… 23 maja podczas szkolenia Black Hat SEO prowadzonego przez Martina MacDonalda and Joe’a Cygnusa, omówione zostaną m.in. sztuczki z zakresu pozyskiwania linków i tworzenia treści, w tym link building z pogranicza White i Grey Hat SEO. Zgodnie z zapowiedzią pierwszego z wymienionych prelegentów:
Stosując te same standardowe metody co wszyscy, nigdy nie wyprzedzisz konkurencji! Dzięki szkoleniu, spojrzysz na SEO z nowej perspektywy. Zobaczysz że Twoje możliwości w zakresie pozycjonowania są nieograniczone!
Szkolenie rozpocznie się o godz. 10:00 i potrwa aż do 18:00, po czym rozpocznie się godzinny panel dyskusyjny.
Jak widać, szykuje się naprawdę ciekawe spotkanie tym bardziej, że prezentacje poprowadzą osoby pracujące za granicami naszego kraju. A jak wiemy, do Polski wiele zmian wchodzi z opóźnieniem i kiedy my zaczynamy się zastanawiać, jak sobie poradzić z kolejną zmianą algorytmu, inni mają to już rozpracowane.