Kolejną stroną, dla której wykonałam audyt w ramach akcji odbierz darmowy audyt, jest strona firmy oferującej przeprowadzki na terenie Poznania i nie tylko. Niestety ze względu na brak danych statystycznych, nie mogłam przeanalizować dotychczasowego ruchu i fraz, z jakich następowały wejścia na stronę. Musiałam się zatem ograniczyć do ogólnodostępnych narzędzi w celu doboru słów kluczowych.
Strona wybrana w kwietniu to www.przeprowadzki-poznan24.pl. Jej właściciel otrzymał ode mnie pełną wersję raportu w formacie PDF, a poniżej znajduje się streszczenie najważniejszych informacji.
Spis treści
- Ogólne dane
- Słowa kluczowe
- Kwestie techniczne
- Optymalizacja kodu
- Optymalizacja treści
- Adresy URL i linkowanie
- Wyszukiwanie lokalne
- Linki przychodzące
1. Ogólne dane
- adres strony: przeprowadzki-poznan24.pl
- rodzaj strony: wizytówka firmowa
- wiek strony: 4 miesiące
- PR strony: 2
- liczba zaindeksowanych podstron: 16
2. Słowa kluczowe
W pierwszej kolejności wybrałam słowa kluczowe najlepiej opisujące zawartość serwisu, a następnie przypisałam je do najbardziej trafnych podstron. Niżej znajdują się aktualne pozycje strony dla tych fraz.
Jak już wspomniałam, nie miałam dostępu do danych statystycznych, dzięki którym mogłabym znaleźć dodatkowe niszowe frazy generujące ruch. Jednym z zaleceń było więc zainstalowanie systemu statystyk, np. Google Analytics, dzięki którym będzie możliwa analiza ruchu i efektów poszczególnych działań, w tym efektów pozycjonowania.
Ponadto, weryfikacja strony w narzędziach dla webmasterów pomoże w uzyskaniu dodatkowych danych, w tym haseł, po wyszukaniu których strona się wyświetlała.
3. Kwestie techniczne
W dziale tym analizie podlegało 9 elementów dotyczących stosowanych nagłówków HTTP oraz dostępów robotów wyszukiwarek do poszczególnych części strony. Głównym problemem był brak przekierowań 301 dla formatów adresów powodujących powstawanie duplicate content, np.:
- przeprowadzki-poznan24.pl/
- www.przeprowadzki-poznan24.pl/
- przeprowadzki-poznan24.pl/index.html
4. Optymalizacja kodu
W tym dziale analizuję 20 elementów, w tym kod strony, zawartość title i description oraz stosowane na stronie znaczniki HTML pomocne w optymalizacji strony. Jako wymagające zmian oznaczyłam 7 elementów, z czego najważniejsze dotyczą ustalenia odpowiedniej kolejności słów kluczowych w tytule, co dotyczy w szczególności strony głównej, na której obecny tytuł to:
Zaproponowałam schemat tytułów dla najważniejszych podstron serwisu, z uwzględnieniem zaproponowanych w 2 dziale słów kluczowych.
Kolejną, mniej istotną z punktu widzenia SEO zmianą, jest zalecenie zróżnicowania opisów wszystkich podstron, a także drobne poprawki z nazewnictwie opisów alternatywnych zdjęć oraz zalecenie stosowania wyróżnień dla najważniejszych fragmentów na stronie.
5. Optymalizacja treści
Głównym problemem jest tutaj niewielka objętość treści i jej niepotrzebne rozbijanie na wiele podstron. Są to np. podstrony:
- przeprowadzki-poznan24.pl/transport_mebli_poznan.html
- przeprowadzki-poznan24.pl/przewoz_mebli_poznan.html
które należy scalić w jedną.
Oprócz tego, w obecnej wersji strony zbyt często występują przeoptymalizowane linki wewnętrzne, przez które styl pisowni jest niepoprawny. Poniżej znajduje się przykład:
6. Adresy URL i linkowanie
Struktura adresów moim zdaniem wymaga zmiany. Przede wszystkim, są one przeoptymalizowane ze względu na zawarcie w nich nazwy miejscowości (Poznań), która w przypadku strony firmy o zasięgu lokalnym, jest zbędna z punktu widzenia użytkownika. Kolejna sprawa to użycie znaków podkreślenia („_”) jako separatorów, zamiast myślników.
Ze względu na to, że strona jest całkiem nowa, ma zaledwie kilka backlinków i tym samym nie uzyskała jeszcze satysfakcjonujących wyników w pozycjonowaniu, zalecałabym zmianę struktury adresów.
Kolejna zmiana dotycz wspomnianych już anchorów linków wewnętrznych.
7. Wyszukiwanie lokalne
Analizie podlegał wpis strony w wizytówce Google+ oraz dane kontaktowe wyświetlane na stronie firmowej. Przede wszystkim należy rozbudować wizytówkę o dodatkowe treści, opinie, zdjęcia, dodać więcej kategorii, oraz połączyć ze sobą obie strony.
8. Linki przychodzące
Analiza linków przychodzących to głównie zalecenia odnośnie tego, w jaki sposób je pozyskiwać. Liczba backlinków w dniu analizy wynosiła 15 i pochodziły one z zaledwie 6 domen linkujących.
Audyt zawierał zatem wskazówki zarówno dotyczące miejsc pozyskiwania linków, jak i różnicowania anchorów, stron docelowych i rodzaju linków (nofollow/dofollow).
Zobacz też audyt strony fotografslubny.biz.
Osoby zainteresowane darmowym audytem zapraszam do zapisania się na listę na tej stronie.