To już ostatnia, trzecia część mojej ściągi. 2 pierwsze opublikowałam we wpisach: „Dywersyfikacja stron docelowych” i „Dywersyfikacja anchorów„. Teraz czas na zróżnicowanie sposobów umiejscowienia linków w zależności od ich źródeł.
Zasady tłumaczyłam już kilka razy, więc zapewne ich przypomnienie nie jest konieczne Schemat powinien być całkiem logiczny.
Wybrane źródła linków wg umiejscowienia linka – schemat
źródło linka | sidebar (m.in. linki site-wide) |
linki w/nad/pod artykułem/cytatem (źródła inf.) |
profile/podpisy | listy linków |
artykuły | X | + | + | +- |
giełdy linków | +- | +- | – | +- |
katalogi firm, sklepów, ogłoszenia | X | – | + | – |
katalogi stron | X | – | + | + |
komentarze na blogach | X | +- | + | +- |
linki do partnerów | + | +- | – | + |
materiały graficzne | X | + | + | – |
materiały PDF | X | + | + | + |
materiały prasowe | X | + | + | +- |
materiały video | X | + | + | – |
materiały w formie prezentacji | X | + | + | – |
posty na forach | X | + | + | +- |
profile | X | – | + | – |
reklama graficzna (bannery) | + | X | + | + |
serwisy dziennikarstwa obywatelskiego | X | + | + | +- |
zaplecze | + | + | +- | – |
Źródło: załącznik do www.lexy.com.pl/blog/produkt/kurs-pozycjonowania-dla-srednio-zaawansowanych
Legenda:
„+” – zalecany sposób linkowania
„-„ – odradzany sposób linkowania
„+-„ – można stosować ostrożnie albo nie warto tracić potencjału (np. publikując artykuł sponsorowany, można pod nim zamieścić dosłownie kilka linków do rozwinięcia tematu, jednak długie listy linków nie są wskazane, w szczególności z linkami EMA)
„X„ – nie dotyczy
Tak jak w poprzednich częściach, tak i od tej można znaleźć wyjątki. Sama sugerowałam się najczęstszym sposobem wstawiania linków na wskazanych powyżej źródłach, które przynajmniej w moim odczuciu zazwyczaj wygląda stosunkowo naturalnie.
Załączam też plik źródłowy, aby każdy mógł go modyfikować względem swoich potrzeb.
Jak zwykle jestem ciekawa Waszych komentarzy