Dzisiejszy wpis na temat sposobów analizy konkurencji w SEO, został opublikowany przez Damiana Sałkowskiego, pracującego w agencji K2 Search na stanowisku SEO Specialist.
Analiza konkurencji SEO – jak wiadomo przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania jest to czynność niemal konieczna do wykonania. Na podstawie takiej analizy oceniamy trudność naszej późniejszej pracy, a stawiając się w roli agencji na tej podstawie wyceniamy również swoje usługi.
Odpowiednia analiza poparta twardymi danymi potrafi przynieść naprawdę ciekawe wnioski i dać pewien pogląd na branżę w jakiej się poruszamy. Przeprowadzając wiele analiz można odkryć ciekawe schematy działania, odkryć pewne techniki używane w pozycjonowaniu, a także odkryć nieporadność niektórych webmasterów.
Jako, że sam proces analizy przysparza pewne problemy początkującym i średniozaawansowanym w SEO postanowiłem stworzyć e-book, który w przystępny sposób ten proces objaśni.
E-book możecie pobrać pod adresem: Ebook SEO – Analiza konkurencji
Główne zagadnienia poruszone w e-book’u:
- Po co analizować konkurencję – jakich wniosków dostarczy analiza.
- Narzędzia jakie można użyć w procesie analizy (Majestic SEO, traffic Travis, Wtyczki do przeglądarki itd.).
- Ocena trudności frazy.
Analiza w e-book’u przeprowadzona została na przykładzie frazy „opony” i trzech stron, które na tę frazę w wynikach wyszukiwania są najwyżej. Dowiecie się zatem jak trudna jest fraza opony i jakich technik w pozycjonowaniu używają strony, które na tę frazę są wysoko.
E-book to prawie 70 stron wiedzy podanej w przystępnej formie tekstu połączonego z ilustracjami.
Poniżej fragment tekstu:
Zapraszam wszystkich do czytania – mam nadzieję, że wiedza jaką wam oferuję spełni wasze oczekiwania. Będziemy wdzięczni za komentarz pod wpisem.