Na weekendowy wpis wybrałam sobie temat profilów i tego, skąd je podlinkować. Pisząc o profilach nie mam jednak na myśli dziesiątek jak nie setek nieaktywnych kont na forach i w serwisach społecznościowych, bo takie masowe działania nie mają dla mnie sensu. Poza tym, ich moc zazwyczaj nie jest wybitnie duża, więc sama się na nich specjalnie nie skupiam. Ale→ Czytaj dalej
Artykuły w kategorii: Linkowanie
To już ostatnia, trzecia część mojej ściągi. 2 pierwsze opublikowałam we wpisach: „Dywersyfikacja stron docelowych” i „Dywersyfikacja anchorów„. Teraz czas na zróżnicowanie sposobów umiejscowienia linków w zależności od ich źródeł.→ Czytaj dalej
SearchMetrics przygotowało zestawienie SEO Ranking Factors 2014, które opiera się na badaniach stron w top 30 w Google dla wybranych fraz. Postanowiłam zaprezentować swój ranking, na którym opieram się podczas mojej pracy, jednak najpierw napiszę kilka słów wyjaśnienia w kwestii rankingu od SearchMetrics.→ Czytaj dalej
Zgodnie z zapowiedzią, kontynuuję temat dywersyfikacji, który rozpoczęłam wpisem o schemacie linkowania stron docelowych. Temat w pierwszym momencie może wydawać się banalny – w końcu od lat wszyscy trąbią o tym, aby nie linkować zbyt intensywnie tych samych fraz, tylko je różnicować. Jest jedno ale – wiele osób ogranicza się do różnicowania→ Czytaj dalej
„Odzyskiwanie linków” to nic innego, jak:
- szukanie niepodlinkowanych wzmianek o serwisie lub podpisach osób związanych ze sklepem, np. w wywiadach z właścicielami serwisu;
- szukanie stron zawierających błędne linki, w tym linki do starych domen, nawet jeśli mają ustawione przekierowanie 301 na obecną;
- szukanie stron, na których nasze
Dawno nie było konkursów, a akurat mam ciekawe nagrody 😉 Jedną z nich jest system do zarządzania zapleczem, więc warto zapoznać się ze szczegółami.→ Czytaj dalej
Taki oto temat zaproponowano w jednej z ankiet jako pomysł na wpis na blogu 🙂 White i Black Hat SEO zazwyczaj odnoszą się do kwestii linkowania strony, a znacznie rzadziej do jej optymalizacji. Po prostu rzadko spotyka się strony, na których ryzykuje się technikami typu ukrywanie tekstu (głównie w postaci powtórzonych keywordów), cloacking itp., z kolei → Czytaj dalej
Temat depozycjonowania poruszałam ostatnio w artykule sprzed roku, jednak postanowiłam po raz kolejny zwrócić uwagę na dość istotną – przynajmniej w moim odczuciu – kwestię związaną z nieświadomymi działaniami i ich rezultatem.→ Czytaj dalej
Dzisiaj postanowiłam poruszyć temat linków, skupiając się na porównaniu tych wyglądających na naturalne/zamieszczone bezinteresownie (w skrócie będę je nazywać naturalnymi), oraz tych, w przypadku których na pierwszy rzut oka widać, że zostały wstawione w celach pozycjonowania (w skrócie będę używać określenia: linki nienaturalne). Ocena będzie→ Czytaj dalej
W naszej branży modne jest powtarzanie sloganów typu: katalogi umarły, linki site-wide szkodzą, linki w treści szkodzą. Jednak, mimo że część z nich narodziła się już wiele lat temu, nadal udaje się sporo wycisnąć z takich linków, dlatego te sposoby ich zdobywania nie umierają, a jedynie ewoluują. Poniżej zamieszczam małą „instrukcję” linkowania→ Czytaj dalej
Podczas robienia porządków na blogu, trafiłam na wpis „Jak wyglądają linki naturalne„, w którym analizowałam anchory linków w 100% naturalnych, bezinteresownych, zamieszczonych bez mojej ingerencji, o których dowiedziałam się po fakcie. To, jaki procent linków miało w anchorach słowa kluczowe, zależało w większości od tematyki strony.→ Czytaj dalej
Pod koniec zeszłego roku opublikowałam wpis „Link building w 2013 r.” z propozycjami najbardziej bezpiecznych (wg mnie) sposobów, które powinny przynieść długofalowe efekty. Postanowiłam dopisać kolejne pomysły, które narodziły/przypomniały się kiedy aktualizowałam strategię SEO dla jednego z klientów.→ Czytaj dalej
Temat depozycjonowania jest poruszany dość często, chociaż osobiście uważam, że częściej mamy styczność nie z celową próbą zaszkodzenia stronie, ale z chęcią wzmocnienia pozycji podstron tworzonych przez użytkowników. Dotyczy to wpisów w katalogach, preclach, tematów na forach, ogłoszeń w znanych portalach, wizytówek w katalogach firm, a więc wszystkich→ Czytaj dalej
Temat filtrów za backlinki od lat był jednym z tych, które interesowały mnie najbardziej. Od początku mam o nim takie samo zdanie – linki przychodzące nie powinny szkodzić, a jeśli Googlowi część z nich nie odpowiada, powinny one być ignorowane. W końcu filtr nałożony dla porządnej strony to kara nie tylko dla jej właściciela, ale też użytkowników, → Czytaj dalej