Ponad miesiąc temu rozpoczęłam mały teścik mający na celu sprawdzenie mocy wpisów w katalogach. Zdecydowałam, że wpisy nie będą dodatkowo wzmacniane, a więc stopień ich indeksacji i moc zależały wyłącznie od tego, ile zyskają one z linkowania wewnętrznego w poszczególnych katalogach.→ Czytaj dalej
Artykuły w kategorii: Linkowanie
Czas na post z serii „własne rozważania”… 😉 Wielokrotnie w rozmowach na forach poruszano temat tego, aby zlecając pozycjonowanie doświadczonej w tej dziedzinie firmie, nie ingerować w jej działania poprzez samodzielne poprawki w kodzie czy też katalogowanie bądź dopalanie SWLami. To samo dotyczy zlecenia pozycjonowania tej samej→ Czytaj dalej
Ponieważ często pojawiają się pytania o to, czy katalogi stron są nadal skuteczne, postanowiłam przeprowadzić test katalogowania. Otrzymałam do testów listę Gdaqa, dlatego skorzystam właśnie z niej.→ Czytaj dalej
Google wielokrotnie starało się uspokajać webmasterów co do tego, aby nie martwili się działaniami konkurencji starającej się doprowadzić do ukarania ich stron. Na oficjalnym blogu wyszukiwarki wielokrotnie czytaliśmy, że nie powinniśmy zamartwiać się ewentualnymi linkami pochodzącymi ze słabej jakości źródeł:→ Czytaj dalej
Pisałam już na temat tego, jakich zasad dobrze jest się trzymać przy budowie i linkowaniu zaplecza, dałam też kilka pomysłów na zaplecze pod stronę szkoły tańca. Dzisiaj będzie bardziej technicznie i konkretnie. W artykule skupię się na pierwszym etapie budowy zaplecza, czyli na pełnym zaplanowaniu strategii jego tworzenia, linkowania i sposobu wykorzystania.→ Czytaj dalej
W dniu dzisiejszym wystartował konkurs SEO (Master of SEO 2011), który zakończy się o północy 4 kwietnia 2011 r. Domeny, które mogą brać w nim udział, muszą być zarejestrowane najwcześniej dzisiaj, nie mogą mieć historii ani nie mogą być przechwycone. Ponieważ jednak dozwolone są wszelkie techniki, zapewne→ Czytaj dalej
Możliwości zdobycia linków ze stron z wysokim PR są różne… od tych białych, przez trochę ciemniejsze aż do czarnych. Spodobała mi się definicja poszczególnych kolorów zaproponowana przez Marcina Duraja (mkane) w prezentacji z RadomIT 5 „Czarno-białe pozyskiwanie linków„, według którego białe sposoby pozyskiwania linków to te, → Czytaj dalej
Testując co jakiś czas różne zapytania w Blekko.com dochodzę do wniosku, że można z niej wyciągnąć dosłownie wszystkie informacje o stronie. Zabawę z tą wyszukiwarką warto rozpocząć od zapytania: http://www.domena.pl/ /seo – tyle wystarczy, aby znaleźć slashtagi umożliwiające sprawdzenie backlinków i linków wychodzących, oczywiście wraz → Czytaj dalej
Guglarz John Mueller poinformował ostatnio na forum Google o pokazywaniu większej ilości backlinków w Narzędziach dla webmasterów. Ma to mieć związek z Caffeine Update i z wypowiedzi wynika, że w najbliższym czasie możemy się spodziewać jeszcze większej ilości danych na ten temat.→ Czytaj dalej
Niedawno w Gazecie Prawnej opublikowano artykuł, który pozycjonerzy podsumowali jako „gniot„. Jak widać krytyka ta na nic się zdała, bo na kilku stronach pojawił się kolejny tekst, tym razem na temat tego, „za co karze Google” i jest on równie daleki od prawdy.→ Czytaj dalej
Dzisiaj na SEOmozie pojawił się post omawiający działanie komendy Linkfromdomain w Bingu. Już po przeczytaniu kilku pierwszych zdań na myśl przychodzi jedno z jej zastosowań, a mianowicie wyszukiwanie stron znajdujących się w sąsiedztwie zaufanych domen.→ Czytaj dalej
W zeszłym roku pisałam dość ogólnie na temat tego, dlaczego moim zdaniem warto tworzyć dobre strony. Postanowiłam poruszyć ten temat ponownie głównie ze względu na to, że zajmuję się w większości swoimi stronami, dlatego nawet w przypadku zaplecza chcę wyciągnąć z niego coś więcej niż tylko możliwość wstawienia linków pozycjonujących. Zależy mi na tym,→ Czytaj dalej
Używałeś nofollow? Ucierpią na tym Twoje pozostałe linki…
Wygląda na to, że Google zaczęło zauważać negatywne skutki zbytniego zachęcania do używania nofollow. Nie ufasz do końca jakiejś stronie? Nie chcesz spamu w komentarzach/na forum? A może sprzedajesz linki i boisz się zostać za nie ukaranym przez Google? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś→ Czytaj dalej
…czyli tym razem moja wersja 😉 Zacznę od tego, że do typowych precli już nawet nie chce mi się nic dodawać. Bardzo często tracą PR albo są banowane, a przede wszystkim nie mają nawet najmniejszej wartości dla przeciętnego internauty, więc nic dziwnego, że Google za nimi nie przepada. Niektóre z artykułów ciężko jest nawet przełożyć na język polski, a → Czytaj dalej