Artykuły w kategorii: Linkowanie

Czym tak naprawdę jest tematyczność linków? Dużo się mówi o tym, aby zbierać linki z tematycznych stron, ale zaraz pojawia się pytanie, skąd Google rozpozna czy dany link jest tematyczny czy też nie. Temat ten został poruszony m.in. na Goldenline i chociaż pomysłów padło kilka, nie ma pewności co do tego jak Google może rozpoznawać automatycznie czy linkujące→ Czytaj dalej

Od kilku miesięcy coraz częściej pisze się o filtrach, banach, ogólnie o coraz ostrzejszych i momentami nieprzewidywalnych działaniach podejmowanych przez Google. Ciężko jednak stwierdzić, jaki czynnik sprawia, że dziesiątki stron albo lecą mocno w serpach albo wylatują z indeksu kompletnie. Z wytycznych Google oraz wypowiedzi Guglarza wywnioskować→ Czytaj dalej

Pisałam już o tym jak korzystać z systemów wymiany linków tak, aby w jak najmniejszym stopniu narazić swoje strony na niemiłe konsekwencje. Tym razem skupię się właśnie na negatywnych efektach stosowania SWL’i, które przez większość są ignorowane, mimo iż przesłanek dotyczących walki Google z linkami systemowymi jest coraz więcej.→ Czytaj dalej

Dlaczego tak bardzo naciskam na to, aby przy budowie zaplecza kierować się unikalną i wartościową dla użytkowników treścią oraz powiązaniem tematycznym ze stroną pozycjonowaną? Dlaczego zachęcam do tego, aby starając się o backlinki pozyskiwać je w jak największym stopniu z tematycznych stron i postawić na ich jakość, a nie ilość, przy okazji starając→ Czytaj dalej

To kolejny temat dla klientów firm pozycjonujących ponieważ uważam, że ich świadomość w tej kwestii jest zbyt mała. Temat ten ma na celu wyjaśnienie, dlaczego pozycjonowanie jednorazowe nie ma racji bytu albo określane tym terminem są wyłącznie działania związane z optymalizacją strony, jak również wyjaśnienie dlaczego po zakończeniu umowy pozycje → Czytaj dalej

W temacie tym nie napiszę nic odkrywczego na temat systemów, ale myślę, że osobom dopiero decydującym się na ich korzystanie informacje te mogą okazać się przydatne. Zacznijmy od tego czym są tzw. systemy wymiany linków (w skrócie SWL’e). Są to systemy, w których zdobywasz linki do swoich stron w zamian za to, że na swoich stronach wyświetlasz linki → Czytaj dalej

Pozycjonowanie naturalne, czyli „Search engine optimization isn’t spam”

W dobie rosnącej liczby bardzo słabych jakościowo stron, tworzonych głównie z nastawieniem na zdobycie punktów w systemach wymiany linkami, ciężko wyobrazić sobie SEO w 100% zgodne z Google. Znajdą się nawet tacy, którzy podważają istnienie pozycjonowania→ Czytaj dalej

Nie od dziś wiadomo, że bez linków nie da się wypozycjonować strony, chyba że fraza jest na tyle łatwa, że wystarczy optymalizacja i naturalne linki (bądź zwykła reklama) do zaindeksowania strony przez Google.

Jak więc zdobyć linki?

Sposobów jest wiele. Od tych darmowych, które można zdobyć w kilka sekund, poprzez linki kupione, aż do tych uzyskanych dzięki→ Czytaj dalej

Na oficjalnym blogu Google Polska pojawił się artykuł na temat strony typu presell i działaniach, jakie mogą być podjęte w celu zakończenia zliczani wartości linków prowadzących z tzw. presell pages. Często strony takie pozwalają na umieszczanie artykułów z każdej tematyki, a przez to, że niektórzy stosują dodawarki, które automatycznie dodają tą samą→ Czytaj dalej

Osoby początkujące w pozycjonowaniu zapewne coraz częściej spotykają się z pojęciem zaplecza, ale nie wiedzą czym ono jest i jak je zbudować. Zaplecze to nic innego jak strony, na których pozycjoner umieszcza linki do pozycjonowanych przez siebie stron. Mogą to być strony jego bądź w ostateczności strony znajomych – najważniejsze, aby to od niego zależało,→ Czytaj dalej

Po ostatnich zmianach w algorytmie Google, przestały powstawać nowe katalogi i zapleczem stały się strony umożliwiające wstawienie artykułu z linkiem/linkami w treści. Co prawda nie uważam, że katalogi zupełnie straciły swoją moc, jednak jest ona dużo mniejsza i już od dawna powinniśmy się starać o linki w treści. Presell pages to strony stworzone w celu→ Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.