Z początkiem marca startują zupełnie nowe programy telewizyjne albo kolejne sezony programów, które doskonale już znamy. Po samym Google Trends widać rosnącą popularność dla nazw niektórych programów, a co ważniejsze, zazwyczaj są im poświęcone tylko oficjalne serwisy plus ewentualnie 1-2 blogi. Mamy zatem niewielką konkurencję oraz możliwość zebrania→ Czytaj dalej
Artykuły w kategorii: Zaplecze SEO
Sposoby na budowę zaplecza pod pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Zaplecze tematyczne i zaplecze pod systemy wymiany linków (SWL).
Niedawno pisałam o tym, w jakich sytuacjach warto inwestować w budowę własnego zaplecza. Dotyczy to przede wszystkim dużych projektów – rozbudowanych serwisów, których głównym celem jest zarobek, a nie jedynie ogólna prezentacja oferty firmy. W przeciwieństwie do wizytówek firm (w szczególności tych o zasięgu lokalnym), w przypadku których zazwyczaj→ Czytaj dalej
W artykule „Dlaczego pozycjonowanie to nie jednorazowa usługa” wspomniałam o tym, w jaki sposób firmy oferujące pozycjonowanie wykorzystują swoje zaplecze i dlaczego po zakończeniu umowy z klientem nie jest ono przekazywane na jego własność. Przypomnijmy sobie, że zaplecze SEO jest wykorzystywane jako pewnego rodzaju powierzchnia reklamowa→ Czytaj dalej
Na blogu Cezzy’ego w wywiadzie z ex pracownikiem SQT w Google (Andre Weyher), przeczytałam o projekcie NetComber. Zainteresował mnie on głównie ze względu na sposób działania i… oczywiście to, że jest to produkt współtworzony właśnie przez osobę, która pracę Google zna od środka 😉→ Czytaj dalej
Pisałam już na temat tego, jakich zasad dobrze jest się trzymać przy budowie i linkowaniu zaplecza, dałam też kilka pomysłów na zaplecze pod stronę szkoły tańca. Dzisiaj będzie bardziej technicznie i konkretnie. W artykule skupię się na pierwszym etapie budowy zaplecza, czyli na pełnym zaplanowaniu strategii jego tworzenia, linkowania i sposobu wykorzystania.→ Czytaj dalej
…czyli tym razem moja wersja 😉 Zacznę od tego, że do typowych precli już nawet nie chce mi się nic dodawać. Bardzo często tracą PR albo są banowane, a przede wszystkim nie mają nawet najmniejszej wartości dla przeciętnego internauty, więc nic dziwnego, że Google za nimi nie przepada. Niektóre z artykułów ciężko jest nawet przełożyć na język polski, a → Czytaj dalej
Od dawna obiecuję i obiecuję, że podam gotowy przepis na zaplecze (pozycjonerskie), a ciągle brakowało mi czasu na szczegółowe opisanie tego tematu. Aby nie zwlekać jeszcze dłużej, postaram się opisać najważniejsze sprawy dotyczące tego, jakiego rodzaju strony mogą nam służyć jako zaplecze. Niech przykładem będzie budowa zaplecza pod pozycjonowanie→ Czytaj dalej
Dlaczego tak bardzo naciskam na to, aby przy budowie zaplecza kierować się unikalną i wartościową dla użytkowników treścią oraz powiązaniem tematycznym ze stroną pozycjonowaną? Dlaczego zachęcam do tego, aby starając się o backlinki pozyskiwać je w jak największym stopniu z tematycznych stron i postawić na ich jakość, a nie ilość, przy okazji starając→ Czytaj dalej
Nie od dziś wiadomo, że bez linków nie da się wypozycjonować strony, chyba że fraza jest na tyle łatwa, że wystarczy optymalizacja i naturalne linki (bądź zwykła reklama) do zaindeksowania strony przez Google.
Jak więc zdobyć linki?
Sposobów jest wiele. Od tych darmowych, które można zdobyć w kilka sekund, poprzez linki kupione, aż do tych uzyskanych dzięki→ Czytaj dalej
Środowisko SEOwców podzielone jest na zwolenników sloganów: „Linki, linki, linki” i „Content is king” (wyjątki są zwolennikami znalezienia kompromisu pomiędzy nimi). Co nam jednak z wysokich pozycji uzyskanych m.in. dzięki budowaniu link popularity, jeśli użytkownicy nie znajdą na stronie nic ciekawego i szybciej ją zamkną→ Czytaj dalej
Pytanie dotyczy wykorzystywania stron klientów jako swoje zaplecze. Niektóre firmy mogące się pochwalić wysoką pozycją swojej strony firmowej na słowo „pozycjonowanie”, uzyskują taki efekt dzięki robieniu zaplecza ze stron klientów. W jaki sposób? Podpisując się np. w stopce (np. Pozycjonowanie serwisu – firma XYZ), tak jak mają→ Czytaj dalej
Jak wiadomo nie od dzisiaj, aby wystartować z nowym serwisem należy zadbać o jak najlepszą domenę. Dobrze jest jeśli zawiera ona słowo kluczowe, na które mamy zamiar pozycjonować swoją stronę, chociaż nawet co do tego zdania są podzielone i wiele osób uważa, że nazwa domeny nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w Google. Domena powinna być krótka i łatwa do→ Czytaj dalej
Osoby początkujące w pozycjonowaniu zapewne coraz częściej spotykają się z pojęciem zaplecza, ale nie wiedzą czym ono jest i jak je zbudować. Zaplecze to nic innego jak strony, na których pozycjoner umieszcza linki do pozycjonowanych przez siebie stron. Mogą to być strony jego bądź w ostateczności strony znajomych – najważniejsze, aby to od niego zależało,→ Czytaj dalej
Po ostatnich zmianach w algorytmie Google, przestały powstawać nowe katalogi i zapleczem stały się strony umożliwiające wstawienie artykułu z linkiem/linkami w treści. Co prawda nie uważam, że katalogi zupełnie straciły swoją moc, jednak jest ona dużo mniejsza i już od dawna powinniśmy się starać o linki w treści. Presell pages to strony stworzone w celu→ Czytaj dalej