Artykuły w kategorii: Case study
Google udostępnia opcję zgłoszenia do wyindeksowania pojedynczej podstrony, całego folderu lub całej strony z wyników wyszukiwania. Jest to jednak opcja tymczasowa, dopóki nie zostanie zablokowana możliwość ponownej indeksacji dzięki takim zapisom jak np. noindex (lub none, czyli noindex + nofollow) w sekcji META. Usunięcie wyniku zazwyczaj trwa→ Czytaj dalej
Blogi tematyczne dają nam spore możliwości, jeśli chodzi o ich pozycjonowanie. Mamy na nich praktycznie pełną swobodę jeśli chodzi o to, jakie tematy zostaną na nich poruszone, dzięki czemu możemy dobierać frazy o różnym stopniu konkurencji i o różnej popularności. Często wystarczy odpowiedni dobór tytułu i najważniejszych fraz, które należy uwzględnić→ Czytaj dalej
W czerwcu pisałam o szybkiej akcji w SEO polegającej na przejęciu pozycjonowania pewnej strony na okres zaledwie 2 miesięcy i to tuż przed rozpoczęciem sezonu. To takie typowe działania Last Minute. Strona zawierała ofertę lokalnych wydarzeń i w zasadzie dopiero krótko przed startem sezonu pojawiło się najwięcej konkurencyjnych ofert, natomiast początkowo→ Czytaj dalej
Pisałam kiedyś o tym, że pozycjonowanie to nie jednorazowa usługa i że działania muszą być prowadzone systematycznie przez cały czas istnienia strony. No cóż, postanowiłam zrobić wyjątek od tej reguły Dlaczego się na to zdecydowałam, co robiłam zarówno w kwestiach on-site, jak i w temacie linkowania z zewnątrz, oraz jakie widać tego efekty – o tym→ Czytaj dalej
Dzisiejszy wpis ma być głównie inspiracją dla czytelników, jak również zachętą do dzielenia się wspólnymi odczuciami co do tego, co ostatnio działo się w SERPach. Już w ostatnich dniach stycznia było widać spore zmiany w pozycjach wielu stron i właśnie w tym okresie (28/29 stycznia) w sieci pojawiły się dywagacje odnośnie tego, czy to zupełnie nowa aktualizacja,→ Czytaj dalej
Wraz z zakończeniem wakacji światło dzienne ujrzał nowy ebook, nad którym pracowałyśmy wraz z Karoliną Gudecką. Połączyłyśmy w nim nasze pasje – SEO i działania promocyjne, spośród których skupiłyśmy się na Content Marketingu. W rezultacie wspomniany poradnik to kompendium wiedzy o tym, jak wycisnąć jak najwięcej korzyści SEO z działań z zakresu→ Czytaj dalej

Zdarza się, że trzeba czekać miesiącami na wyindeksowanie domeny po tym, kiedy staje się niedostępna. Zdarza się również, że wystarczy krótki brak dostępności, aby stracić pozycje w wyniku stopniowego znikania podstron z indeksu – przekonałam się o tym zarówno wiele lat temu na przykładzie serwisu z site ok. 30 podstron, jak i w ostatnim czasie na → Czytaj dalej

Planuję przygotować materiał dotyczący rekrutacji pracowników. W związku z tym mam prośbę do właścicieli firm, aby wypełnili ankietę składającą się z 7 krótkich pytań, a dotyczącą częściowo profilu ich firmy, ale przede wszystkim tego, z czym ich pracownicy radzą sobie najgorzej w pracy oraz czego pracodawcy oczekują od nowo zatrudnianych seowców.
Ankieta→ Czytaj dalej

Z początkiem marca startują zupełnie nowe programy telewizyjne albo kolejne sezony programów, które doskonale już znamy. Po samym Google Trends widać rosnącą popularność dla nazw niektórych programów, a co ważniejsze, zazwyczaj są im poświęcone tylko oficjalne serwisy plus ewentualnie 1-2 blogi. Mamy zatem niewielką konkurencję oraz możliwość zebrania→ Czytaj dalej

W ramach porządków na blogu, które powolutku robię od kilku dni, postanowiłam odkopać/zaktualizować kilka ciekawych wpisów. Ten akurat był przypisany do kategorii, która niedługo zniknie, a w której pojawiały się wpisy z częściową ukrytą zawartością, widoczną dla osób zalogowanych.
Jednym z problemów przy startowaniu z nową stroną jest to, jak zdobyć→ Czytaj dalej

Zawsze broniłam się przed odpowiedzią na pytania o moje zarobki, ale tym razem postanowiłam zrobić wyjątek. Moim celem nie jest jednak chwalenie się grubością portfela, tylko zachęcenie innych do wypuszczania własnych produktów w większej skali, niż odbywa się to obecnie.→ Czytaj dalej

Kolejną stroną, dla której wykonałam audyt w ramach akcji odbierz darmowy audyt, jest strona firmy oferującej przeprowadzki na terenie Poznania i nie tylko. Niestety ze względu na brak danych statystycznych, nie mogłam przeanalizować dotychczasowego ruchu i fraz, z jakich następowały wejścia na stronę. Musiałam się zatem ograniczyć do ogólnodostępnych→ Czytaj dalej

Tym wpisem rozpoczynam cykl bezpłatnych audytów SEO w związku z tym wpisem. Dla przypomnienia, spośród zgłoszonych przez formularz stron, na początku każdego miesiąca wybieram jedną, dla której przygotowuję audyt. Pełna wersja raportu trafia bezpośrednio do właściciela strony, a na blogu będę publikować wpisy w formie streszczeń zawierających najważniejsze→ Czytaj dalej