Moje case study w SEM Specialist 2

Dzisiaj wyszedł kolejny numer magazynu SEM Specialist i również tym razem znajduje się w nim artykuł mojego autorstwa. Tym razem jest to case study jednego z serwisów INFEO, w którym nastąpiła rozbudowa o nową strukturę. Wzrost ruchu organicznego uzyskanego tylko dzięki nowym podstronom wyglądał następująco:


Poniżej znajduje się grafika prezentująca szczegółowe statystyki:

Zapraszam do zapoznania się z moim tekstem i przede wszystkim do jego komentowania, gdyż głównie na tej podstawie będę wiedziała, czy idę w dobrym kierunku z tematami artykułów i informacjami, jakie się w nich znajdują.

KATEGORIE: Case study, Optymalizacja stron, Pozycjonowanie stron
Comments (10)

Jak to możliwe, że gdy podaję mojego maila (na stronie semspecialist) to jest on już w bazie? Nigdy nie zamawiałem tego…

To nie do mnie pytanie 😉

Ok, mam. Fajnie, że pokazujesz od środka jak można poszerzyć długi ogon, ale… Widzę, że jest mała manipulacja :). Ten wykres pokazywać może wzrost wejść z 1 do 10. Jest tylko oś czas, ale brakuje osi z odwiedzinami. Dla mnie jest to dość istotna informacja. Tak samo manipulują nami w TV 🙂

To nie tyle manipulacja co chęć zachowania pewnych informacji (w tym przypadku szczegółowych statystyk) dla siebie 😉

Na samym końcu jest trochę informacji liczbowych i jeśli „W ciągu niecałych 6 miesięcy, wejścia z wyszukiwarek na podstrony z rodzajami zajęć wygenerowało ponad 24 tys. fraz” to nie jest to skok z 1 do 10 wejść 😉

Ale i tak wolałbym zobaczyć taki wykres 🙂 – pełny 🙂

Będę trzymał stronę shpyo i muszę się nim zgodzić, bo np. jest duża różnica między takim wykresem: http://goo.gl/6C8GS a takim: http://goo.gl/eqZDV

Jakby ktoś się zastanawiał co oznaczają te wykresy to odwiedziny serwisu naszego klienta.

Co do samego magazynu to podałaś zaledwie ułamek tego co można wyciągnąć z long-taila. Od siebie mogę dodać tyle, że poprzez zastosowanie długiego ogona w początkowym okresie rozwoju serwisu klient posiadał 95% wejść z wyszukiwarki, aktualnie jest to % dużo niższy gdyż zaczęły wzrastać odwiedziny bezpośrednie oraz z innych stron więc w sumie to co opisałaś w artykule.

I tak na koniec – skoro dzielimy się wiedzą, to dzielmy się nią do końca 😉

keNzi ma rację. Nie czytałem jeszcze 2 numeru, mam nadzieję tylko, że jest lepszy od pierwszego, gdzie tematy były tylko zasygnalizowane, bez wyciągania jakiś głębszych wniosków itp.
Jak się uda, to po weekendzie poczytam 2 część i ocenię, czy było warto 🙂

„skoro dzielimy się wiedzą, to dzielmy się nią do końca”
Hmm, w takim razie chyba zapomniałeś podać adresu strony, której statystyki dotyczą 😉

A tak na serio, do dzielenia się wiedzą mam nieco inne podejście. Moim celem jest zaproponowanie ciekawych (według mnie) i skutecznych rozwiązań, nie oznacza to jednak wyłożenia na tacy dosłownie wszystkiego.

Ja trzymam strone Lexy i nie dziwie sie ze nie chce, aby jej konkurencja znala dokladne statystyki aczkolwiek sam raczej nigdy nie mam z tym problemu. Dla uwiarygodnienia z pewnoscia taka inf. By sie przydala.

@KeNzi:
Ty też na obu wykresach rozmyłeś oś czasu. Nie wyciągniesz wniosków z takiego wykresu, bo taki wzrost zanotujesz w teoretycznie pół roku lub kilku lat 🙂 Także każdy chce coś zachować dla siebie. Poza tym, żeby zrozumieć treść artykułu takie danie nie są niezbędne. Choć z drugiej strony sam z ciekawości też chętnie bym je poznał 🙂 Taka już natura

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.