Właśnie skończyłam pracę nad bezpłatnym, ponad 20-stronicowym poradnikiem „Filtry Google od A do Z„. Pobawiłam się trochę w Dr House’a i przeanalizowałam punkt po punkcie elementy, które pozwolą na diagnozę problemu i ustalenie sposobu… leczenia 🙂
Główne tematy, jakie w nim opisałam, to:
- jak rozpoznać filtr od ewentualnych błędów na stronie powodujących spadek pozycji;
- czym różnią się filtry algorytmiczne od ręcznych;
- jak dojść do powodu filtra i go zlikwidować;
- opisy najważniejszych zmian algorytmu w latach 2011-2013.
Ponieważ poradnik przygotowałam w ramach pracy nad SeoStation.pl, jest on dostępny dla użytkowników serwisu. W związku z tym zachęcam do założenia darmowego konta i zapoznania się z tym wpisem, w którym znajduje się link do pobrania ebooka.
Większość informacji pisałam na podstawie własnych doświadczeń, dzięki czemu mogłam pokazać, jak szybko poszczególne filtry odpuszczały i generalnie, z czego wynikały. Krok po kroku opisałam też procedurę wychodzenia z filtra w przypadku, gdy jego powodem są: nienaturalne linki przychodzące, linki wychodzące oraz nadmierna optymalizacja.
Załączam też kilka fragmentów ebooka.