Dr Lexy prezentuje ;-)

Filtry Google od A do ZWłaśnie skończyłam pracę nad bezpłatnym, ponad 20-stronicowym poradnikiem „Filtry Google od A do Z„. Pobawiłam się trochę w Dr House’a i przeanalizowałam punkt po punkcie elementy, które pozwolą na diagnozę problemu i ustalenie sposobu… leczenia 🙂

Główne tematy, jakie w nim opisałam, to:

  • jak rozpoznać filtr od ewentualnych błędów na stronie powodujących spadek pozycji;
  • czym różnią się filtry algorytmiczne od ręcznych;
  • jak dojść do powodu filtra i go zlikwidować;
  • opisy najważniejszych zmian algorytmu w latach 2011-2013.

Ponieważ poradnik przygotowałam w ramach pracy nad SeoStation.pl, jest on dostępny dla użytkowników serwisu. W związku z tym zachęcam do założenia darmowego konta i zapoznania się z tym wpisem, w którym znajduje się link do pobrania ebooka.

Większość informacji pisałam na podstawie własnych doświadczeń, dzięki czemu mogłam pokazać, jak szybko poszczególne filtry odpuszczały i generalnie, z czego wynikały. Krok po kroku opisałam też procedurę wychodzenia z filtra w przypadku, gdy jego powodem są: nienaturalne linki przychodzące, linki wychodzące oraz nadmierna optymalizacja.

Załączam też kilka fragmentów ebooka.
przyklad-1

przyklad-2

KATEGORIE: Filtry i bany
Comments (37)

Wielkie dzięki na pewno się przyda 🙂

Dzięki Lexy też skorzystam. Akurat mam ciekawy case 🙂

przeczytać coś nowego i świeżego zawsze warto, a może akurat pomoże 🙂

Kolejna dawka solidnej, konkretnej wiedzy 😉
Wieczorkiem wygospodaruję trochę czasu by przeczytać całość. Dzięki!

Ooo, coś ciekawego 🙂 Tylko kiedy ja to przeczytam !!!

Znajdziesz czas, to zaledwie… 30 tys. znaków 😉

Skonwertowałem to sobie do .mobi do autobusu, ale jak na to patrzę, to jednak trzeba mieć tablet, albo pół godziny z laptopem na kolanach 😉

Wyszedł kawał książki. dobrze, że jest sporo obrazków 🙂

Świetny poradnik, wielkie dzięki za jego udostępnienie 🙂

Zacnie, Fajnie, dzieki za lekture.

Fajny poradnik dla początkujących i tych, którzy dostali filtr po raz pierwszy i niewiedzą co z tym fantem zrobić. Gratulacje za poświęcenie dużej ilości czasu

Szczerze powiedziawszy to nie tylko opis filtrów ale i szereg przydatnych porad jak optymalizować stronę można wyciągnąć z tego poradnika. Bardzo fajnie napisany, krótko i zwięźle, prostym językiem. Każdy może z niego korzystać i amator i zawodowiec, któremu takie uporządkowanie się przyda. THX

Bardzo przydatny materiał, dziękuję Dr Lexy 🙂

jestem pod wrażeniem tego co napisała Lexi, zbierając jednocześnie tyle wiedzy na tych kilkunastu stronach, to prawda że trzeba mieć trochę czasu żeby to przeczytać natomiast, jeżeli już przeczytamy to każdy znajdzie coś dla siebie, ja chyba znalazłem case podobny do mojego i spróbuję coś z tym zrobić

Kurwa. Nadal nie wierzę, że dzielisz się taką wiedzą za darmo 🙂

Dzięki bardzo za poradnik. Świetna robota!

odnośnie pozbywania się linków:
jeżeli google obniżył wartość niskojakościowych’ linków to pozycja spadła ze względu na nie, wtedy usuwając te linki w panelu gogole i tak zostajemy bez tej ilości linków – czyli dajemy do zrozumienia że faktycznie one były słabe ? stąd w jaki sposób po ich usunięciu strona ma wrócić nap ozycje – czy nie musimy 'nadrobić’ tych linków wcześniej ? czy pozycja będzie wyższa z racji filtru po usunięciu

nie wiem czy dobrze to rozumiem – dlatego chętnie poczytam podpowiedzi 🙂

Opisujesz w tym poradniku jak wyjść z filtra algorytmicznego? Od kilku tygodnie ten temat spędza mi sen z powiek.

Igor – tak, zarówno jak wyjść z filtra algorytmicznego, jak i ręcznego.

Genialna robota – zaczynam to wdrażać u siebie. Wciąż połowa serwisów po kwietniu 2012 siedzi w filtrach ;/

A tak z innej beczki, myślę że Lexy spokojnie mogłaby się doktoryzować 🙂

A ja pod prąd zachwytów. Opracowanie trudno nazwać takim o A do Z. Trochę pokory, Pani Doktor 🙂

Chociażby brakje wzmianki o 7-dniowym filtrze, jaki moje strony ostatnio spotkał dwukrotnie. Skąd się wziął? 🙂

„7-dniowym filtrze, jaki moje strony ostatnio spotkał dwukrotnie”
To żeś szczegółów dużo podał do analizy 🙂

Nie proszę o analizę, bo Twoje opracowanie wskazuje, że nie spotkałaś się z filtrem, który na dokładnie 7 dni obniża rankingi do zera, po czym sam przywraca stan poprzedni. Zwracam jedynie uwagę na zbyt optymistyczne traktowanie dokumentu.

Ale szanuję starania, nie od razu Google zbudowano.

A co może być nie tak jeżeli serwis spadł i teraz przez kilka miesięcy utrzymuje się na pozycjach 20-35?? Serwis jest cały czas linkowany z dobrych serwisów, nie było nigdy linkowany z swli itd. Z pośród kilkunastu serwisów mam podobny problem z dwoma serwisami.

@Robert – Twoje zapytanie zostało przekazane do działu wróżbitów.

A tak na serio – podaj adres strony – bez tego można się tylko domyślać.

„Twoje opracowanie wskazuje, że nie spotkałaś się z filtrem, który na dokładnie 7 dni obniża rankingi do zera”
W poradniku napisałam, że okres kary zależy od stopnia „przewinienia” i rodzaju kary. Nie ma podziałów na filtry 7-dniowe, 14-dniowe, miesięczne, roczne itp. – czas wynika ze wspomnianych już czynników. W Twoim przypadku to mógł być zarówno chwilowy błąd na stronie, jak i błąd wynikający z drobnych update’ów Google, albo z wystąpienia kilku update’ów w krótkim czasie. Ale bez szczegółów mogę sobie tylko gdybać, a Twoja opinia niestety nie jest poparta konkretnymi argumentami.

Łatwo jest napisać, że coś jest nie tak. Dziwi mnie tylko, że w 90% przypadków kiedy pytam o szczegóły, aby dojść do tego, czy opinia jest słuszna, każdy ucina temat :/

ciekawy artykul napewno wart przeczytania, dzieki za checi!

Warte przeczytania 🙂 Już artykułu nauczyłam się czym się różni filtr od bana, wcześniej tego nie odróżniałam.

Bardzo dobry poradnik. Można polecić z czystym sumieniem. Obecnie wystarczy mniej linków aby zdobyć TOPy ale łatwiej wpaść w filtr za przeginanie z linkami z jednego skryptu lub bez różnicowania anchor tekstów. Jak to mówią starzy górale: Good job:)

Lexy, czyli wg Ciebie te duże zmiany z 18 stycznia to była jednak Panda?

Spotkałem się również jeszcze z określeniem link networks update.

Świetny poradnik, bardzo dziękuję 🙂

cześć mam pytanie
czy istniej jakiś program komercyjny bądź bezpłatny, aby sprawdzić czy google nałożył filtr i jaki linki według niego są nienaturalne i szkodliwe ?
dzięki za odp

czesc, fajna lektura jednak nie znalazlem dokladnej informacji jak stwierdzić, ze strona dostala filtr algo. Jest jakis sprawdzony sposob, zeby ustalic dlaczego strona poleciala poza TOP 100, na niektóre frazy i czy ty tak sie dzieje przez filtr? Przy wpisaniu domeny i frazy wynik wyskakuje na 1 miejscu.

Dobry case dzięki 🙂

@Toms: trzeba obserwować ruch w GA, wyświetlenia w GWT i pozycje z rankingu. Jak coś leci szybko w dół w ciągu 2-3 dni to jest szansa na filtr.

Cześć, jestem świeżo po wyjściu z filtra 5 kwietnia 2014. Dlatego chciałem się podzielić czymś „konkretnym”, czyli co pozwoliło mi wyjść z filtra ( może przyda się innym). A uwierzcie mi, że w czasie filtra pochłonąłem kilkadziesiąt artykułów informacji wskazówek i porad.
W/g mojej oceny google oczekuje od webmasterów, aby „kontrolowali” ilość i jakość backlinków.
Generalny wniosek – Nie kontrolujesz ilości backlinków, to nie możesz być webmasterem. Dlatego uważam, za nie prawdę twierdzenie o usuwaniu wszystkich backlinków.
W moim wypadku dopiero wyjaśnienie poniższe dało skutek pozytywny :
———————– To mój liścik do google
Dzień dobry, wszystkie domeny i linki niechciane zgłosiłem w „Disavow backlinks”, poniższe zostawiłem z powodów:
#wpisy do katalogów – wpis bezpłatny !
domeny lub linki jakie sam ustawiłem
#indywidualne wpisy w katalogach tematycznych
domeny lub linki jakie sam ustawiłem
# wpis poprzedniej mojej strony z przekierowaniem 301
domeny lub linki jakie sam ustawiłem
# wpis po zakupie książki
domeny lub linki jakie sam ustawiłem
#katalogi firm branżowych
domeny lub linki jakie sam ustawiłem
#domeny które mają naturę np wyszukiwarek i tak pracują
domeny wyszukiwarek
———————–
Wniosek : mieć listę swoich back linków, reszta nie dotyczy.
ps.
Życzę, powodzenia w wychodzeniu wszystkim „młodym” webmasterom ( sam mam witrynę od 6 miesięcy ).

Bardzo dobry poradnik. Co zrobić jeśli domena jest EMD z dużą ilością duplikowanej treści, z filtrem algo na 4 bardzo istotne frazy ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.