Zbliża się ważna dla mnie rocznica, o której będę pisać jeszcze w tym miesiącu. To skłoniło mnie do przejrzenia archiwalnych materiałów, dzięki czemu przypominam sobie początki moich publikacji. Zdecydowana większość została wydana w formie e-booka [PDF], jednak w ostatnich latach zrobiłam kilka kroków do przodu i zaczęły się pojawiać wersje na czytniki e-booków, książki drukowane, a ostatnio również audiobook. Niektóre e-booki wydane zostały w 2 językach: polskim oraz angielskim. Osoby zainteresowane powrotem do przeszłości wraz ze mną zapraszam do lektury dzisiejszego wpisu 😉
[maj 2010 r.] E-book „Wykonaj samodzielnie audyt SEO” składający się z 18 stron. Omawiał najważniejsze elementy optymalizacji strony pod kątem SEO. Był to bezpłatny poradnik udostępniany po zapisie na listę mailingową. Jeśli pamięć mnie nie myli, w ciągu roku pobrało go 1000 osób i w tamtych czasach to był dla mnie niesamowity wynik 😉 Dodam, że nie miałam żadnych planów na to, jak wykorzystać listę mailingową, natomiast do tej formy udostępniania zachęcił mnie aktualny wspólnik specjalizujący się w tematach marketingowych. To było bardziej na zasadzie „może kiedyś się przyda” i to zarazem moje pierwsze kroki z e-mail marketingiem. E-book nie jest już dostępny, ponieważ na jego bazie po kilku latach powstało obszerne szkolenie „Zarabiaj na audytach SEO” (» przejdź do wpisu na temat poradnika „Wykonaj samodzielnie audyt SEO”);
[marzec 2011 r.] „Kurs pozycjonowania dla początkujących” to pierwszy płatny i regularnie aktualizowany (w ciągu 10 lat naliczyłam ponad 20 aktualizacji) materiał składający się w pierwszej wersji z 56, a w aktualnej – ze 166 stron. Przez długi okres nazywałam go kursem mailowym, ponieważ był on podzielony na 8 lekcji wysyłanych na raty cotygodniowe. Po licznych prośbach zdecydowałam się na udostępnianie go w całości, ale dopiero w momencie, w którym został dołączony do „Pakietu kursów pozycjonowania„. W tym samym momencie dodałam możliwość otrzymania certyfikatu udziału w obu kursach, które przyznawałam na podstawie pozytywnego wyniku testów. Aktualnie jest on dostępny w formatach PDF, EPUB, MOBI oraz w wersji papierowej… a to nie wszystko 😉 Do tej pory na kurs zapisało się ponad 2500 osób (» przejdź do szczegółów „Kursu pozycjonowania dla początkujących”);
[luty 2013 r.] E-book „Filtry Google od A do Z” składający się z 20 stron. Zawiera on szczegółowy instruktaż tego, w jaki sposób ustalić przyczynę spadków czy wahań pozycji strony w Google, a został wydany w środku gorącego okresu z ciągłymi filtrami, kiedy tego typu poradnik był najbardziej potrzebny. Przygotowałam go w ramach prac nad SeoStation i od początku jest on udostępniany bezpłatnie. Jestem bardzo zadowolona z tej publikacji i wiem, że do dzisiaj krąży po sieci. Nie usuwam jej, ponieważ uważam, że jako materiał archiwalny nadal przekazuje sporo wiedzy, mimo że od dłuższego czasu mamy do czynienia ze znacznie bardziej kompleksowymi aktualizacjami Google. Co ciekawe, e-book został wydany w języku polskim i angielskim. (» przejdź do wpisu na temat e-booka „Filtry Google od A do Z”);
[lipiec 2013 r.] Pierwszy tak zaawansowany materiał „Zarabiaj na audytach SEO„, który w 2017 r. doczekał się drugiego wydania. Umożliwia ono przeprowadzenie audytu zarówno dla prostych stron firmowych, jak i dla serwisów e-commerce. Szkolenie składa się z kilku plików: 74-stronicowa instrukcja wykonania audytu + arkusze do uzupełnienia + szablon audytu do uzupełnienia dla klienta + projekty okładek audytów realizowanych na rzecz klientów. Zostało wydane w języku polskim i angielskim, natomiast od dłuższego czasu również do polskiej wersji dodaję angielskie arkusze XLS. Z tytułu można wywnioskować, że jest to materiał przeznaczony dla specjalistów i jest w tym sporo prawdy, ponieważ dla osób początkujących, w szczególności bez doświadczenia w tworzeniu stron i SEO, będzie to… czarna magia. Mimo wszystko skorzysta z niego także przeciętny właściciel strony, który rozumie co nieco z tego, co zobaczy po wciśnięciu kombinacji klawiszy Ctrl+U 😉 Niewiele brakuje, aby szkolenie przekroczyło 1000 uczestników (» przejdź do szczegółów szkolenia „Zarabiaj na audytach SEO”);
[czerwiec 2014 r.] „Kurs pozycjonowania dla średnio zaawansowanych” składający się aktualnie ze 199 stron to kontynuacja dla początkujących, aczkolwiek jest to materiał, który można zamówić odrębnie od pierwszego kursu. Skupia się na blogach i serwisach e-commerce, a podstawy są w nim jedynie wspomniane dla utrwalenia. Ten kurs również kończy się testem weryfikacyjnym i na podstawie pozytywnego wyniku wystawiam certyfikaty udziału w nim. Przerobiło go ok. 2000 osób, przy czym większość decyduje się od razu na zamówienie pakietu obu kursów. Materiał jest dostępny w formacie PDF (» przejdź do szczegółów na temat „Kursu pozycjonowania dla średnio zaawansowanych”);
[kwiecień 2016 r.] Darmowy e-book „Link building w kolorze #CCC„, który w 2020 r. przeszedł aktualizację. Aktualnie składa się on z 43 stron, na łamach których opisałam 23 pomysły na pozyskiwanie linków. Skupiam się w nich na tych sposobach, które pozwalają unikać automatyzacji, co moim zdaniem z roku na rok staje się coraz ważniejsze… stąd też użycie w tytule kodu koloru odpowiadającemu opisywanemu przeze mnie podejściu 😉 Myślę, że to niezła inspiracja zarówno dla osób początkujących, jak i tych, które chwilowo nie mają pomysłów na dalsze działania (» przejdź do strony e-booka i pobierz go);
[wrzesień 2016 r.] E-book „SEO Content Marketing” składający się z 69 stron. To również materiał wydany w ramach prac przy SeoStation i tym razem pisałam go razem z Karoliną Gudecką. Omówiłyśmy w nim różne rodzaje treści zarówno pod względem ich jakości, jak i kosztów wiążących się ze zleceniem ich opracowania. Pokazałyśmy, jak dobrze zoptymalizowane treści pomagają w generowaniu ruchu organicznego na stronie (» pobierz „Darmowy e-book o SEO Content Marketingu„);
[luty 2018 r.] Kolejny materiał wydany w ramach SeoStation, którym jest „Słownik pojęć SEO (angielsko-polski, polsko-angielski)„. Aktualne wydanie zawiera tłumaczenie 539 haseł branżowych od tych najprostszych po znacznie bardziej zaawansowane. W części angielsko-polskiej do niektórych haseł zostały dodane komentarze, natomiast w polsko-angielskiej – przykłady użycia tych fraz bazujące na anglojęzycznych artykułach oraz wypowiedziach podczas konferencji branżowych. Słownik jest dostępny w formie e-booka, książki drukowanej oraz audiobooka (» przejdź do szczegółów „Słownika pojęć SEO” i przesłuchaj fragment audiobooka albo pobierz bezpłatnie jako klient SeoStation);
[czerwiec 2018 r.] E-book „SEO Case Study” to 24-stronicowe zestawienie 9 nietypowych przypadków problemów ze stronami i sposobami ich rozwiązania. Opisuje zarówno dość częste błędy występujące na stronach, jak i te bardzo nietypowe, ale zarazem takie, które utrudniają pozycjonowanie. Przykłady opisanych problemów są poparte zrzutami ekranów z wykorzystanych narzędzi, a także prezentacją efektów. Materiał powstał na bazie doświadczeń przy stronach moich oraz moich klientów (» przejdź do szczegółów oferty e-booka „SEO Case Study: Zestaw 9 przykładów z życia wziętych”).
Oprócz tych e-booków i książek miałam okazję wystąpić gościnnie jako autorka jednego z rozdziałów w książce „SEO Playbook” (klienci SeoStation znajdą w zakładce z bonusami kupon rabatowy na tę publikację, który obniży jej cenę o 20%).
W tym roku w planach wydawniczych mam udział w zbiorczej publikacji, ale szczegóły z nią związane to na razie tajemnica 😉
Szczerze mówiąc, po przygotowaniu tego zestawienia jestem zaskoczona, że tyle tego wyszło. Bardzo dobrze wspominam pracę przy każdym z tych e-booków czy kursów, dlatego mam nadzieję, że jeśli którejś z powyższych publikacji Wam brakuje w biblioteczce branżowej, czym prędzej te braki uzupełnicie 😉