Nowy, innowacyjny SWL

innowacjaWśród narzędzi na rynku mamy obecnie m.in. systemy wymiany linków oraz giełdy linków. SWLe umożliwiają pozyskiwanie linków dzięki punktom, które można zakupić albo zarobić poprzez emitowanie linków systemu na swoich stronach. Z kolei aby korzystać z giełd linków, trzeba zapłacić. Innowacją w systemie, o którym chcę napisać, jest połączenie funkcjonalności obu tych narzędzi i duża kontrola w tym, gdzie te linki się wyświetlają.

Innowacją w systemie wymiany reklamą ma też być utrudniona wykrywalność SWLi przez wyszukiwarki, jednak zacznijmy od głównej funkcjonalności, którą można przedstawić w kilku krokach.

Wydawca

Wydawcami są serwisy emitujące linki na następujących zasadach:

  • dodajemy serwis do bazy, podając najważniejsze informacje na jego temat oraz dane statystyczne (potwierdzone załączonym zrzutem ekranu z Google Analytics). Do każdej z opisanych dalej opcji wyświetlania linków podajemy swoje stawki;
  • serwis jest oceniany przez moderatorów w skali od 1 do 10 (zarówno pod kątem wartości merytorycznej, jak i wyglądu);
  • wybieramy opcje wyświetlania linków:
    • linki w sidebarze (można wybrać kilka opcji wyświetlania naraz)
      • wyświetlanie innego linka na każdej podstronie (oznaczone jako niezalecane);
      • wyświetlanie linków na wszystkich podstronach (tzw. site-wide);
      • dodatkowy wybór pomiędzy linkami tekstowymi (wybór pomiędzy czystymi linkami lub otoczonymi krótkim tekstem) i graficznymi (do wyboru 2 wymiary spośród narzuconych z góry przez system, np. 120x60px do buttonów i 70x70px do grafik wyświetlanych w sekcji linków pod treścią);
      • dodatkowy wybór pomiędzy linkami nofollow i dofollow;
      • ustalenie maksymalnej liczby emitowanych linków w każdej sekcji;
    • linki w treści (można wybrać kilka opcji wyświetlania naraz)
      • wyświetlanie na pojedynczej podstronie bezpośrednio w treści artykułu (tj. w sposób typowy dla precla);Link w treści
      • wyświetlanie na jednej lub wszystkich podstronach artykułów jako link w sekcji „Inne artykuły” wyświetlany pod każdym wpisem (na zasadzie podobnej jak linkowanie wewnętrzne do podobnych materiałów);Linki pod treścią
      • dodatkowy wybór pomiędzy linkami nofollow i dofollow;
      • ustalenie maksymalnej liczby emitowanych linków w każdej sekcji;
  • wybieramy parametry linków, jakie chcemy emitować – ocena merytoryczna i wizualna dokonana przez moderatorów systemu, tematyka, rodzaj serwisu, PR, wiek itp.;
  • wybieramy sposób akceptacji linków – automatyczne wyświetlanie linków do stron zgodnych z wybranymi wcześniej parametrami lub każdorazowa ręczna akceptacja zamówionych linków;
  • wstawiamy kody na stronie – osobny kod dla każdej sekcji (linki w sidebarze site-wide/linki pod treścią/linki w treści itp.);
  • po zatwierdzeniu serwisu przez moderatorów, zaczyna się on wyświetlać w bazie i reklamodawcy mogą w nim zamawiać linki (do tego wrócimy później);
  • wydawca zarabia punkty za emisję linków i może wypłacić ich równowartość albo wykorzystać na podlinkowanie swoich stron.

Reklamodawca

Reklamodawcami są serwisy, których linki będą emitowane na stronach wydawców. Aby rozpocząć emisję linków, trzeba uzyskać odpowiednią ilość punków. Punkty można kupić bezpośrednio w serwisie (głównie na tym serwis będzie zarabiał) albo zarobić poprzez dodanie serwisu emitującego linki. Mając zakupione/zarobione punkty, przechodzimy do etapu dodawania strony i zamówienia linków do niej:

  • dodajemy serwis do bazy, określając jego tematykę;
  • serwis jest oceniany przez moderatorów pod kątem wartości merytorycznej i wizualnej;
  • dodajemy linki do każdego z dodanych serwisów – wybieramy również sekcje linków, jakie nas interesują (czyli te zależne od opcji wyświetlania, np. linki w treści, pod treścią, graficzne lub tekstowe), dzięki czemu w bazie wyświetlamy tylko te strony, które potencjalnie mogą nas interesować. W przypadku wyboru linków graficznych, dodajemy grafiki, a w przypadku linków tekstowych dodajemy kilka ich wersji (różne anchory, z i bez prefiksów itp.);
  • wybieramy parametry jakościowe stron wydawców, które mają się wyświetlać w bazie – m.in. tematykę, PR, ruch na stronie, możliwość wstawienia linków dofollow;
  • otrzymujemy pełną listę stron, na których możemy zamówić linki – zgodne zarówno z parametrami wybranymi przez nas w punkcie wyżej oraz wybranymi przez nas sekcjami linków, jak i parametrami stron wydawców, które dotyczą jakości stron reklamodawców;
  • zamawiamy linki – na tym etapie można wskazać od razu większą ilość stron i ustawić kolejkę zamówień, np. po 5 linków tygodniowo, albo za każdym razem składać osobne zamówienia;
  • rozpoczęcie emisji linków – w zależności od tego, czy wydawca ustawił automatyczne czy ręczne zatwierdzanie, linki mogą zacząć się wyświetlać najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych.

Szczegóły

System wymiany reklamą ma zatem następujące zadania:

  • zebrać ogromną bazę stron o różnej jakości, która zostanie oceniona przez moderatorów systemu;
  • umożliwić zarówno szybki zakup punktów, jak i ich zarobienie przez emisję linków z systemu na swoich stronach;
  • udostępniać wiele opcji wyświetlania linków – dla jednych jest obojętne, czy mocno ryzykują pod kątem filtrów, więc mogą zdecydować się wyświetlać linki w sposób standardowy dla większości SWLi, czyli inna paczka linków na każdej podstronie. Inni będą chcieli, aby ta forma sprzedaży czy wymiany linkami wiązała się z minimalnym ryzykiem wykrycia przez wyszukiwarki, więc zdecydują się na linki graficzne site-wide albo np. pod treścią;
  • wyświetlać jak najbardziej trafne propozycje – dzięki zarówno wielu opcjom wyświetlania, jak i moderacji stron przez właścicieli systemu oraz możliwości ustalania dość szczegółowych kryteriów, obie strony otrzymują trafne propozycje. Propozycje wydawców wyświetlają się bowiem tylko dla tych reklamodawców, których jakość jest odpowiednia, a tematyka zgodna z serwisem wydawcy;
  • dać pełną dowolność w sposobie korzystania z serwisu – jeśli wydawca chce pójść na łatwiznę i nie zależy mu na jakości, wybierze jak najniższe parametry stron reklamodawców i automatyczne wyświetlanie wszystkich zamówionych linków. To samo dotyczy reklamodawcy. Jeśli jednak komuś zależy na bardzo dyskretnych działaniach, będzie szedł na jakość, stopniowo będzie kupował linki wybierając najmniej ryzykowne sekcje (m.in. grafiki site-wide), wybierając serwisy ze sporym stażem i stosunkowo dobrym ruchem.

Głównym minusem systemu jest to, że potrzebuje naprawdę sporej bazy stron z różnymi ustawieniami, aby każdy miał w czym wybierać oraz to, że wymaga sporego zaangażowania ze strony właścicieli systemu. Ale są też zarobki – zarówno ze sprzedaży punktów przez system, jak i narzuceniu prowizji do każdego zamówionego linka.

Co to za system?

A co to za system? To tylko moja wizja SWLa (albo raczej SWRa – system wymiany reklamą), z którego z chęcią bym korzystała. To połączenie obecnych na rynku SWLi i giełd linków, ale także giełd treści. Pytanie tylko, czy pomysł jest na tyle ciekawy, aby znalazł zarówno grupę klientów, jak i… wykonawców takiego projektu. I nie chodzi mi o wewnętrzne SWLe tworzone na potrzeby jednej czy kilku firm, ale właśnie o ogólnodostępny system, z którego każdy mógłby korzystać.

KATEGORIE: Narzędzia SEO
Comments (30)

przypuszczam, że kilka złotych rączek spróbuje swoich sił i zmierzy się z pomysłem.

Mam taką nadzieję. Może któryś z istniejących systemów skusi się na kilka modyfikacji.

Faktycznie, byłby fajny. Przewidujesz tworzenie czegoś takiego?

W swoim zespole nawet nie poruszałam tego tematu, bo liczyłam na innych… chociaż już mam jedną propozycję, aby zrobić to wspólnie 🙂

Coś więcej powiesz? To bedzie olsztyńka kooperacja?

Pomysł godny uwagi. Problem w tym, że czasochłonny i zasobożerny.

Jednym słowem „Ciepło w chlewie musi być” 😀 A na poważnie to bardzo dobrym kierunkiem jest stworzenie z SWL’a narzędzia do inteligentnego pozycjonowania.

Nie korzystałam, ale faktycznie miałoby to wyglądać na zasadzie podobnej jak na http://www.newcreative.pl/blog/wp-content/uploads/2013/09/%E2%80%A2%E2%80%A2-IFA-2013-110-cali-od-Samsunga-w-rozdzielczo%C5%9Bci-4K-zdj%C4%99cia-Samsung-S9-110-UHDTV-telewizor-gigant-UHD-4K.png albo u mnie na blogu (linki wewnętrzne do powiązanych artykułów), w których również wyświetla się grafika z posta.

W sumie to fajnie byłoby obecną wtyczkę do WP rozszerzyć o możliwość integracji pomiędzy wieloma stronami i w taki sposób „wymieniać” się linkami.

Programiści zawsze coś wymyślą, żeby sobie prace ułatwić:D Google to algorytm więc można wymyślić inny aby ułatwić sobie życie:D

„Innowacją w systemie wymiany reklamą ma też być utrudniona wykrywalność SWLi przez wyszukiwarki”
Może nie umiem czytać ze zrozumieniem ale gdzie ta innowacyjność w wykrywalności?

Świetny pomysł, stawiający na działania z pogranicza, próbujący zamaskować się pod przykrywką PR. Realizacja ambitna, jak na nowy system, ale może któryś z istniejących pójdzie tym tropem 🙂

Ciekaw jestem jak szybko teraz pojawi się taki system. Na ile mobilni potrafią być ludzie, którym zależy na wyprzedzeniu konkurencji. No i ostatni aspekt – czy to nie będzie stworzone kosztem utraty jakości.

W razie czego mogę się dołączyć do zespołu twórców. Bagaż umiejętności i doświadczenia wezmę ze sobą 🙂

Jak się dowiecie jak wygląda pozycjonowanie w Anglii i za co tam dostaje się filtry to pomysł juz nie będzie taki świetny 😉

@Xann

0_o – co ma piernik do wiatraka? Filtry dostają wszystkie strony a wpływ ma X czynników. Tyle że jedne mają większy wpływ inne mniej.

@Lexy

Pomysł dobry tylko jak zwykle trzeba by ukryć dużo rzeczy. Kosztowałoby to więcej niz 15zł w statlinku no i ogólny płacz na forach że [wstaw_powód] nie działa i [wstaw_powod] jest za drogo i ogólnie wole przywalić e-webem i statlinkiem bo tam taniej a za Seło biore 50zl bo sprzedaje na allegro.

Era content marketingu wchdzi wielkimi krokami ale niestety to jest nadal po Polsku i tanio. Nie da się tanio i na wysokim poziomie. Sprawdzie portale nextcontent. Wow PR5, wow pr4, wow tematyczna strona i za link 100zl. Potem proponuje spradzić profil linkowy strony i zobaczycie że to wszystko jest robione pod laików… ale nadal i tak tam kupuje bo nie ma gdzie.

Jak dla mnie zapowiada się ciekawie i bym chętnie skorzystała.

Czytając post, narasta napięcie, w oczekiwaniu rozwiązania zagadki, jaki to SWL, jaka jest jego nazwa. Potem przychodzi stwierdzenie – to jest moja wizja SWLa.

Kolejną myśl, jaką miałem, to to, że planujesz wejść na rynek z nową marką LexySWL. Nazwa by pasowała 🙂

Bo w sumie taki był zamiar, aby na pierwszy rzut oka wyglądało to na prezentację mojego nowego narzędzia… chciałam po prostu wzbudzić zainteresowanie tematem 🙂

Trudność w wykrywalności ma polegać głównie na bardzo dużym zróżnicowaniu opcji wyświetlania linków. W tej chwili jak wchodzisz na stronę i w sidebarze każdej podstrony znajdujesz inne paczki linków, wniosek jest jeden. Ale gdybyś trafił na stronę z 3-5 buttonami w sidebarze, które wyświetlane są site-wide, zapewne nie wzbudziłoby to Twoich podejrzeń, bo wygląda to na zwykłą, ręczną wymianę reklamami i to z tematycznymi stronami.

O tym, na ile trudno byłoby wykryć system, decydowałby sposób wykorzystania systemu przez jego użytkowników. To właśnie dzięki opcjom wyświetlania, z których część – przynajmniej na polskim rynku – nie jest obecnie nadużywana i nie wzbudziła jeszcze zainteresowania Guglarzy. Poza tym, taki system byłby tzw. mniejszym złem niż ten standardowy, bo komu przeszkadza drobna wymiana linkami (albo działania, które na takie wyglądają) pomiędzy serwisami sensownej jakości? Bardziej szkodliwe są śmieciowe, masowo pozyskiwane linki i to im w pierwszej kolejności będą się przyglądać. Oczywiście jak nagle powstanie system wymiany buttonami przekazującymi PR i zdobędzie on popularność, to i tę drogę ukrócą prędzej czy później. Ale to naprawdę musiałoby być wykorzystywane na dużą skalę, aby dla Guglarzy był sens tracić czas na to.

Jakość byłaby bardzo zróżnicowana – od typowych stronek stawianych pod SWL po serwisy dobrej jakości, które zaakceptują wyświetlanie linków do innych wartościowych stron i które będą to traktowały bardziej jak reklamę, niż typowy link building. Sama starałabym się wykorzystywać taki system pod kątem tych 2 celów, dlatego ważne byłyby dla mnie statystyki stron wydawców i wyświetlanie linków/buttonów tam, gdzie jest spore prawdopodobieństwa kliknięcia w nie.

Akurat w NextContent nie jest źle z jakością. Mają tam zarówno słabe zaplecza (przydałaby się opcja zaznaczenia minimalnej ceny, a nie tylko maksymalnej, aby je wykluczyć), jak i serwisy, na których wpis kosztuje prawie 1k i gdzie liczy się na zyski z reklamy, a nie z byle linka. Aczkolwiek na WhitePressie przeważają nieco lepsze strony, przynajmniej w tych kategoriach, które najbardziej mnie interesowały.

„W sumie to fajnie byłoby obecną wtyczkę do WP rozszerzyć o możliwość integracji pomiędzy wieloma stronami i w taki sposób “wymieniać” się linkami.”

Ale do WordPressa jest sporo wtyczek, które wyświetlają podobne/powiązane wpisy, gdzie są nasze + cudze wpisy. Lub nasze + płatne wpisy.

Nawet Disqus ma coś takiego. Jedynie co to nasze rodzimy strony z tego zbytnio nie skorzystają.

No i osiągnęłaś marketingowy cel 🙂

pytanie po co ? sama poddajesz pomysł na kolejne modyfikacje swl, zacznijcie po prostu prowadzić serwisy 🙂

Po co? Bo z takich systemów sama bym korzystała, a z tych dostępnych obecnie nie mogę.

Gdyby powstał taki innowacyjny SWL to ja też bym się chętnie pisała;)

Nie pisałem jeszcze kodu, ale według mnie do wygenerowania algorytmem sensownej listy stron należących do takiego SWL potrzebne jest znacznie mniej czasu niż w przypadku klasycznych SWL, przy takim samym użyciu pamięci. Nie napiszę dlaczego, bo to nie w moim interesie, ale decyduje o tym jeden mały szczegół, o którym myślisz że zmniejsza wykrywalność, podczas gdy w rzeczywistości zwiększa.

Lepiej by było gdyby w system można było wrzucić WWW. Zrobić np. kulinaria www, gdzie mając np. PR4, z systemu wybierane są strony o tej tematyce i tym samym PR4 i z tyloma samymi linkami wychodzącymi. Gdzie następuje wymiana linkami np. 5-7 wychodzących max. Myślę, że to by było lepsze 🙂

Pomysł jak najbardziej OK. Kwestia tylko sporych nakładów finansowych na start.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.