Artykuły w kategorii: Optymalizacja stron

Regularnie zaglądam na forum Google i od dobrych kilku miesięcy omawiane na nim problemy okazują się mieć związek z dostępnością strony głównej pod 2 adresami. Mówiąc wprost, problem pojawia się, gdy na stronie występują 2 adresy do strony głównej:

  1. adres w formacie www.domena.pl
  2. adres w formacie www.domena.pl/index.html (lub oczywiście inne rozszerzenie
Czytaj dalej

Jakiś czas temu na PiO ktoś spytał o to, jak tak naprawdę wygląda praca pozycjonera? Czy to tylko ciągłe zdobywanie linków? Co (w przypadku pracy na etacie, bo głównie tego dotyczyła rozmowa) można robić przez te 8 godzin każdego dnia? Postaram się więc opisać w punktach, jak wygląda praca nad stroną od momentu, kiedy powstaje pomysł na serwis. Pisałam już o → Czytaj dalej

W zeszłym roku pisałam dość ogólnie na temat tego, dlaczego moim zdaniem warto tworzyć dobre strony. Postanowiłam poruszyć ten temat ponownie głównie ze względu na to, że zajmuję się w większości swoimi stronami, dlatego nawet w przypadku zaplecza chcę wyciągnąć z niego coś więcej niż tylko możliwość wstawienia linków pozycjonujących. Zależy mi na tym,→ Czytaj dalej

Pozycjonowanie naturalne, czyli „Search engine optimization isn’t spam”

W dobie rosnącej liczby bardzo słabych jakościowo stron, tworzonych głównie z nastawieniem na zdobycie punktów w systemach wymiany linkami, ciężko wyobrazić sobie SEO w 100% zgodne z Google. Znajdą się nawet tacy, którzy podważają istnienie pozycjonowania→ Czytaj dalej

Ilekroć przeglądam rozbudowane serwisy bądź strony prezentowane na portfolio firm zajmujących się tworzeniem stron (czasem w ofercie mają również pozycjonowanie), zauważam niezliczoną liczbę błędów w ich optymalizacji. Co gorsza, nie są to jedynie błędy wpływające negatywnie na to jak wyszukiwarki widzą stronę, ale ja mam zamiar skupić się na najczęstszych→ Czytaj dalej

Osoby początkujące w pozycjonowaniu zapewne coraz częściej spotykają się z pojęciem zaplecza, ale nie wiedzą czym ono jest i jak je zbudować. Zaplecze to nic innego jak strony, na których pozycjoner umieszcza linki do pozycjonowanych przez siebie stron. Mogą to być strony jego bądź w ostateczności strony znajomych – najważniejsze, aby to od niego zależało,→ Czytaj dalej

Ileż to razy spotkałam się ze stwierdzeniem, że metatagi nie mają znaczenia i nie warto ich umieszczać na stronie, bo… Google nie przykłada do nich wagi.

Po 1 – Google być może nie zwraca uwagi na description i keywords ustalając kolejność wyników.

Po 2 – inne wyszukiwarki przykładają sporą wagę do obu metatagów, więc→ Czytaj dalej

< META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOODP”>
lub
< META NAME=”GOOGLEBOT” CONTENT=”NOODP”>

Dzięki temu meta sprawimy, że Google nie będzie pobierało opisu strony z DMOZ, tylko ze strony. W tej chwili bywa z tym różnie, a ponieważ przy dodaniu strony do wspomnianego katalogu zwykle opis zaproponowany przez nas jest skrócony i może nie zawierać słów,→ Czytaj dalej

Poniżej znajduje się 5 największych pomyłek według S. Thurow:

  1. Rozpoczynanie pozycjonowania dopiero po zbudowaniu strony – Jeśli rozpoczniesz działania w złej kolejności, zaczynając od budowy strony i pozycjonując ją dopiero po jej skończeniu, będziesz musiał ją przebudować i cała wcześniejsza praca pójdzie na marne. Przed analizą SEO nie wiesz
Czytaj dalej

Pozycjonowanie polega na zdobyciu jak najwyższych pozycji strony dla danych fraz lub słów kluczowych w różnych wyszukiwarkach, a przede wszystkim Google, które przebija wszystkie inne swoją popularnością. Pierwszym etapem pozycjonowania powinna być optymalizacja strony pod wyszukiwarki. Jeśli przeczytałeś już artykuł na temat doboru słów kluczowych,→ Czytaj dalej

Słowa kluczowe („keywords”) są słowami, lub nawet frazami, które internauci wpisują w wyszukiwarkach internetowych w celu znalezienia tego co ich interesuje. Dlatego też tak ważny jest ich dobór, a następnie umieszczenie i odpowiednie zagęszczenie („keyword density”) na Twojej stronie. Powinny się one znajdować w:

  • tytule strony (title);
  • metatagach:
Czytaj dalej
Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.