Ostatnie artykuły

Nie od dziś wiadomo, że bez linków nie da się wypozycjonować strony, chyba że fraza jest na tyle łatwa, że wystarczy optymalizacja i naturalne linki (bądź zwykła reklama) do zaindeksowania strony przez Google.

Jak więc zdobyć linki?

Sposobów jest wiele. Od tych darmowych, które można zdobyć w kilka sekund, poprzez linki kupione, aż do tych uzyskanych dzięki→ Czytaj dalej

Pytanie dotyczy wykorzystywania stron klientów jako swoje zaplecze. Niektóre firmy mogące się pochwalić wysoką pozycją swojej strony firmowej na słowo „pozycjonowanie”, uzyskują taki efekt dzięki robieniu zaplecza ze stron klientów. W jaki sposób? Podpisując się np. w stopce (np. Pozycjonowanie serwisu – firma XYZ), tak jak mają→ Czytaj dalej

Często na forach pada pytanie o to, czy konkurencja może w jakiś sposób zaszkodzić pozycjonowanej przez nas stronie. Ostatnio na PiO był nawet temat o tym, że mimo ostrożnego linkowania nowej strony, konkurencja zapewniła jej dość sporą liczbę linków na ten sam anchor, czego efektu chyba każdy z nas może się domyślić – filtr na frazę. Co więc może zrobić→ Czytaj dalej

Ilekroć przeglądam rozbudowane serwisy bądź strony prezentowane na portfolio firm zajmujących się tworzeniem stron (czasem w ofercie mają również pozycjonowanie), zauważam niezliczoną liczbę błędów w ich optymalizacji. Co gorsza, nie są to jedynie błędy wpływające negatywnie na to jak wyszukiwarki widzą stronę, ale ja mam zamiar skupić się na najczęstszych→ Czytaj dalej

Wp (Netsprint) nie radzi sobie z przekierowaniem 301, chociaż Google też nie popisało się pod tym względem i na najlepszą ocenę zasłużył sobie Onet. O co chodzi? Już tłumaczę. Chodzi o to, że ostatnio zmuszona byłam do zastosowania redirect 301 na kilku stronach, a efekty tego są marne.

Najgorszy problem miałam (i nadal mam) z WP, dla którego coś takiego jak → Czytaj dalej

Czy to w rozmowach na forach, czy przy wycenie, często spotykamy się z tematem pozycjonowania na kilka najpopularniejszych fraz. Padają pytania o to, jaka jest ich optymalna ilość, jednak nie zawsze w danej branży największy ruch jest generowany przez frazy ogólne, np. książki w przypadku księgarni internetowej. Zdarza się, że dana fraza wydaje się być → Czytaj dalej

Przewodnik Google zatytułowany Making the Most of Your Content: A Publisher’s Guide to the Web opisuje pokrótce działanie tej wyszukiwarki, a także zawiera wskazówki dotyczące tego, jak sprawić, aby Twoja strona była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Z książki tej można się również dowiedzieć, jak kontrolować→ Czytaj dalej

Oto jest pytanie… które co jakiś czas pada na forach poświęconych pozycjonowaniu. Zacznijmy od tego, że dla Google adres strony z i bez „www” to 2 różne strony. Pamiętajmy również o tym, że jeśli Google widzi kilka stron o tej samej treści, może je umieścić w wynikach uzupełniających i tak też może się stać w przypadku, gdy ta sama treść dostępna→ Czytaj dalej

Kilka miesięcy temu opublikowano informację o nowym sposobie na wyindeksowanie z Google wybranych podstron, np. w przypadku gdy są to czasowe oferty. Mowa oczywiście o metatagu unavailable-after, który mam zamiar przetestować na jednej ze swoich stron. Wybór padł na prawie czteroletnią stronę, która i tak w najbliższym czasie miała mi posłużyć do testów→ Czytaj dalej

Ostatnio na pewnym forum padło pytanie o to, dlaczego nawet wyszukując strony w Google jako pierwsze wyświetlają się polskie strony. Pytanie padło spod klawiatury osoby znajdującej się w danej chwili w Polsce, a wszystkiemu winna jest geolokalizacja, czyli dopasowanie wyników wyszukiwania do kraju, z którego zostaje wykonane zapytanie.→ Czytaj dalej

Ostatnio z chęcią testuję nowe rzeczy – program partnerski, google adsense, a nawet jeden z systemów wymiany linków, o którym być może za jakiś czas napiszę. Jednym z programów, jakie postanowiłam sprawdzić, jest Sprytne Katalogowanie i od razu zaznaczam, że nie chodzi o żadnego addera dodającego strony do katalogów automatycznie. Osoby czytające→ Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.