Miło mi poinformować, że z końcem marca zaktualizowałam bezpłatny ebook „Link building w kolorze #CCC„, który dotychczas pobrało ponad 2 tys. osób. W materiale zaprezentowałam 23 pomysły na pozyskanie linków, skupiając się na zwięzłym przedstawieniu tematu. Wśród opisanych źródeł linków znajdują się m.in.: sponsorowanie nagród w konkursach,→ Czytaj dalej
Ostatnie artykuły
Pracę nad nową stroną warto zacząć od analizy linków przychodzących, które kierują do nieistniejących już podstron, a następnie skontaktować się z redaktorami z prośbą o ich aktualizację. Niestety wielokrotnie okazuje się, że jest to działanie pochłaniające sporo czasu, a dające odzew od garstki webmasterów, dlatego po jednorazowym kontakcie czasem→ Czytaj dalej
Po ponad rocznej przerwie wznowiliśmy w bazie wiedzy SeoStation cykl wpisów z serii Q&A, czyli pytań do ekspertów z branży SEO. Każdy wpis (za wyjątkiem mojego podzielonego na 2 części) dotyczył innego zagadnienia, a do odpowiedzi zaprosiliśmy m.in. Pawła Gontarka, Macieja Lewińskiego, Bartosza Góralewicza oraz Łukasza Suchego, który od lat jest→ Czytaj dalej
Przechodząc na własną działalność w 2011 r. nastawiałam się na to, że w całości będę decydować o tym, z kim i na jakich warunkach chcę współpracować. Była to rewolucja w stosunku do pracy na etacie, kiedy to musiałam pracować dokładnie nad tym, jakie i ile projektów dostałam, przez co ubolewałam wtedy nad brakiem jakiejkolwiek decyzyjności. To, co było dla → Czytaj dalej
Google udostępnia opcję zgłoszenia do wyindeksowania pojedynczej podstrony, całego folderu lub całej strony z wyników wyszukiwania. Jest to jednak opcja tymczasowa, dopóki nie zostanie zablokowana możliwość ponownej indeksacji dzięki takim zapisom jak np. noindex (lub none, czyli noindex + nofollow) w sekcji META. Usunięcie wyniku zazwyczaj trwa→ Czytaj dalej
Zestaw „SEO case study” (ponad 20 stron) to opis 9 nietypowych przypadków, w których opisuję zarówno problemy, jak i ich rozwiązania. Skupiam się na opisaniu problemów wynikających z błędów lub niedociągnięć w optymalizacji stron z naciskiem na te, które mają znaczny wpływ na widoczność w Google. Każdemu przypadkowi poświęconych jest od→ Czytaj dalej
Blogi tematyczne dają nam spore możliwości, jeśli chodzi o ich pozycjonowanie. Mamy na nich praktycznie pełną swobodę jeśli chodzi o to, jakie tematy zostaną na nich poruszone, dzięki czemu możemy dobierać frazy o różnym stopniu konkurencji i o różnej popularności. Często wystarczy odpowiedni dobór tytułu i najważniejszych fraz, które należy uwzględnić→ Czytaj dalej
Część z Was wie już z FaceBooka o tym, że w ramach prac nad SeoStation wydaliśmy „Słownik pojęć SEO (angielsko-polski, polsko-angielski)„, a w dzisiejszym wpisie zdradzę Wam szczegóły na jego temat.→ Czytaj dalej
W 2017 r. (tak, wiem, że późno 😉 ) na kilku stronach przechodziliśmy na SSLa i aby ułatwić sobie cały proces analizy, czy wszystko zostało poprawnie wdrożone pod kątem SEO i dalszej analityki, przygotowałam sobie checklistę, którą stosowałam za każdym razem. Okazuje się, że łatwo jest przeoczyć detale, przez które nie na wszystkich podstronach możemy cieszyć→ Czytaj dalej
Swego czasu systematycznie publikowałam podsumowania minionych lat, a ostatnio ominęłam jeden rok i tym samym ostatni wpis dotyczy podsumowania 2015 r. Zachęcam więc do sprawdzenia, jak minęło mi ostatnie 12 miesięcy zarówno pod względem zawodowym, jak i prywatnym 😉 W końcu to jedyny taki post w całym roku, w którym temat przewodnim nie jest SEO, ale moje→ Czytaj dalej
Już kilkakrotnie organizowałam zbiórki dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i w tym roku również postanowiłam to zrobić. Dotychczas najwyższą zebraną kwotą było 1500 zł, więc teraz liczę na przekroczenie tej wartości 😉
Aby zachęcić Was do udziału, przygotowałam następujące nagrody dla 10 osób, które do dnia 15 stycznia 2018 r. włącznie wpłacą najwięcej→ Czytaj dalej
Wdrożenie SSLa, wersja strony dostosowana do urządzeń mobilnych i szybki czas ładowania strony – to kilka spośród wielu tematów, które na zmianę do nas wracają i o których od dawna mówi się, że wpływają na pozycję naszych serwisów. Przedstawiciele Google podkreślają jednocześnie, że przy kilkuset różnych czynnikach rankingowych, te pojedyncze→ Czytaj dalej
Podczas dzisiejszej konferencji BrightonSEO, Garry Illes został zapytany o historię aktualizacji „Fred Update„, o której pierwszą wzmiankę opublikował w marcu br. Barry Schwartz. Garry raz na zawsze zamknął temat przyznając, że to był sarkastyczny tekst na „odczepnego” i że Fred nigdy nie istniał. → Czytaj dalej
Już w najbliższy piątek, 15 września, będziemy mieli okazję wziąć udział w transmisji online (a jak komuś się udało, to będzie tam zarówno duchem, jak i ciałem 😉 ) z konferencji brightonSEO. Transmisja będzie się odbywała jedynie z głównej sali (Auditorium 1), na której agenda prezentuje się następująco:
Podany czas dotyczy czasu w Brighton, a zatem w Polsce→ Czytaj dalej