Ostatnie artykuły

Jak wiadomo nie od dzisiaj, aby wystartować z nowym serwisem należy zadbać o jak najlepszą domenę. Dobrze jest jeśli zawiera ona słowo kluczowe, na które mamy zamiar pozycjonować swoją stronę, chociaż nawet co do tego zdania są podzielone i wiele osób uważa, że nazwa domeny nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w Google. Domena powinna być krótka i łatwa do→ Czytaj dalej

Na oficjalnym blogu Google Polska pojawił się artykuł na temat strony typu presell i działaniach, jakie mogą być podjęte w celu zakończenia zliczani wartości linków prowadzących z tzw. presell pages. Często strony takie pozwalają na umieszczanie artykułów z każdej tematyki, a przez to, że niektórzy stosują dodawarki, które automatycznie dodają tą samą→ Czytaj dalej

Nie każ mi myśleć. O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych to książka, którą powinien przeczytać każdy webmaster, który chce, aby jego strona była jak najlepiej odebrana przez użytkowników, aby nie zmuszała ich do zastanawiania się, w co można kliknąć, a w co nie, albo o czym jest strona. Książka ta jest wydana przez Helion a ze szczegółami→ Czytaj dalej

Jeśli masz stronę firmową, na której zarabiasz i jest nią np. sklep internetowy, prawdopodobnie spotkałeś lub spotkasz się z sytuacją, w której otrzymasz ofertę pozycjonowania od firmy SEO. Dostaniesz m.in. raporty z danym o stronach i ich pozycjach, z których widać, że firma wyprowadza strony klientów na top 10 w Google. Gdzie jest haczyk? Zaraz do tego → Czytaj dalej

Ostatnim tagiem Google, o jakim pisałam był noodp, dzięki użyciu którego Google nie pobierało opisu naszej strony z katalogu DMOZ (oczywiście w przypadku, kiedy strona jest dodana do niego) tylko z kodu strony. Ostatnio pojawiła się wiadomość o nowym tagu, jakim jest unavailable_after, który powinno się stosować wg wzoru:

<META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="unavailable_after:
Czytaj dalej

Ostatnio informowałam o jednej książce o pozycjonowaniu (Pozycjonowanie i optymalizacja stron www), a dzisiaj czas na kolejną – „Marketing z Google. Jak wejść na pierwszą pozycję. Techniki pozycjonowania a spam” P. Kobisa, która zostanie wydana już w czerwcu.

Książka „Marketing z Google. Jak wejść na pierwszą pozycję. Techniki→ Czytaj dalej

Osoby początkujące w pozycjonowaniu zapewne coraz częściej spotykają się z pojęciem zaplecza, ale nie wiedzą czym ono jest i jak je zbudować. Zaplecze to nic innego jak strony, na których pozycjoner umieszcza linki do pozycjonowanych przez siebie stron. Mogą to być strony jego bądź w ostateczności strony znajomych – najważniejsze, aby to od niego zależało,→ Czytaj dalej

Dzisiaj w sprzedaży pojawiła się książka, o której ostatnio pisałam – „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi.” B. Danowskiego i M. Makaruka. Jej cena to 39,90 zł, a zakupić ją można na stronie www.helion.pl. Po zapoznaniu się z opisem i przykładowym jej rozdziałem wydaje się być interesująca, dlatego ja już dzisiaj→ Czytaj dalej

Po ostatnich zmianach w algorytmie Google, przestały powstawać nowe katalogi i zapleczem stały się strony umożliwiające wstawienie artykułu z linkiem/linkami w treści. Co prawda nie uważam, że katalogi zupełnie straciły swoją moc, jednak jest ona dużo mniejsza i już od dawna powinniśmy się starać o linki w treści. Presell pages to strony stworzone w celu→ Czytaj dalej

Ileż to razy spotkałam się ze stwierdzeniem, że metatagi nie mają znaczenia i nie warto ich umieszczać na stronie, bo… Google nie przykłada do nich wagi.

Po 1 – Google być może nie zwraca uwagi na description i keywords ustalając kolejność wyników.

Po 2 – inne wyszukiwarki przykładają sporą wagę do obu metatagów, więc→ Czytaj dalej

Co prawda o zmianach w algorytmie Google pisze się od dość dawna, ale niestety z powodu braku czasu nie nadążam z informowaniem o nich 😉

Jedną z pierwszych zmian, która wywołała burzliwe dyskusje na forach o pozycjonowaniu, była walka z Googlebombs (albo linkbombs) – nagłe linkowanie do stron swoich „ofiar” (głównie polityków) w celu → Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.