Ostatnie artykuły

Już w najbliższy piątek, 15 września, będziemy mieli okazję wziąć udział w transmisji online (a jak komuś się udało, to będzie tam zarówno duchem, jak i ciałem 😉 ) z konferencji brightonSEO. Transmisja będzie się odbywała jedynie z głównej sali (Auditorium 1), na której agenda prezentuje się następująco:

Podany czas dotyczy czasu w Brighton, a zatem w Polsce→ Czytaj dalej

Niedawno dostałam zapytanie dotyczące pozycjonowania strony polskiej aktorki i temat ten zainspirował mnie do spisania na blogu swoich pomysłów. Załóżmy, że trafia do nas zlecenie wypozycjonowania strony Barbary Kurdej-Szatan i zależy nam wyłącznie na frazie w postaci jej imienia i nazwiska. Sprawa wydaje się być prosta – w końcu to jedyna oficjalna→ Czytaj dalej

W zeszłym tygodniu zaktualizowałam jedną z ostatnich list stron dofollow, na które składa się mix różnych stron. Nazwałam ją „szczęśliwą 13-tką” ze względu na ilość przygotowanych w niej propozycji. Oprócz adresów stron, znajdują się także zrzuty ekranów z najważniejszych widoków oraz krótka instrukcja „obsługi”. Oto przykład:→ Czytaj dalej

W czerwcu pisałam o szybkiej akcji w SEO polegającej na przejęciu pozycjonowania pewnej strony na okres zaledwie 2 miesięcy i to tuż przed rozpoczęciem sezonu. To takie typowe działania Last Minute. Strona zawierała ofertę lokalnych wydarzeń i w zasadzie dopiero krótko przed startem sezonu pojawiło się najwięcej konkurencyjnych ofert, natomiast początkowo→ Czytaj dalej

Temat tagów dla wielu kojarzy się tylko z nieprzemyślanym upychaniem kombinacji tych samych słów kluczowych po to, aby poszerzyć zakres fraz z długiego ogona. Jeśli faktycznie są one stosowane w ten sposób, mogą się przyczynić do pojawienia się problemów z duplikacją treści, kanibalizacją słów kluczowych, jak i generowaniem dużej ilości mało wartościowych→ Czytaj dalej

Za namową czytelników bloga i koleżanki z pracy 😉 zdecydowałam się wznowić zapisy na szkolenie „Zarabiaj na audytach SEO„. Jego sprzedaż wstrzymałam ponad rok temu i jeszcze wtedy zdążyło się ono doczekać kilku aktualizacji. Tym razem zmiany są na tyle widoczne, że postanowiłam przygotować nowe, drugie wydanie, którego przedsprzedaż rusza…→ Czytaj dalej

Dzisiejszy wpis ma być głównie inspiracją dla czytelników, jak również zachętą do dzielenia się wspólnymi odczuciami co do tego, co ostatnio działo się w SERPach. Już w ostatnich dniach stycznia było widać spore zmiany w pozycjach wielu stron i właśnie w tym okresie (28/29 stycznia) w sieci pojawiły się dywagacje odnośnie tego, czy to zupełnie nowa aktualizacja,→ Czytaj dalej

Każdy z nas na co dzień korzysta ze stałego zestawu narzędzi SEO. Ja w dzisiejszym wpisie chcę zaprezentować kilka spośród tych dostępnych online – nie kombajnów, tylko małych narzędzi skupionych na jednej konkretnej funkcjonalności. Zachęcam również Was do dzielenia się informacjami o innych softach, które polecacie.→ Czytaj dalej

Miło mi poinformować, że po wielomiesięcznej pracy uruchomiliśmy SeoStation v. 3.0 – narzędzie do monitorowania pozycji stron Google w dowolnej wersji językowej, zarówno w wynikach desktopowych, jak i mobilnych. Narzędzie istnieje od 2011 r. i przeszło od tej pory wiele zmian. Jeszcze w zeszłym roku publikacji doczekała się aplikacja na iOS, → Czytaj dalej

Dzisiaj opiszę jedną z ciekawszych opcji Majestic, które umożliwia odpytanie o najważniejsze parametry nawet dla 400 adresów URL naraz, dzięki czemu możemy załadować tam obszerną listę stron dowolnego rodzaju, a następnie odpytać m.in. o Trust Flow i Citation Flow. Na tej podstawie z kolei ustalamy progi, powyżej których uznamy strony za odpowiedniej→ Czytaj dalej

Pewnie spotkaliście się ze stwierdzeniem na temat tego, że nie warto analizować backlinków konkurencji w ogólnodostępnych narzędziach, ponieważ z 1 strony część seowców blokuje dostęp wybranych botów do zaplecza, a z 2 strony – nikt z nas nie wie, które linki trafiły do DT i tym samym nie mamy pełnego obrazu sytuacji. To jednak zależy od tego, w jakim→ Czytaj dalej

Google systematycznie zaskakuje nas kolejnymi informacjami o tym, jakie zwierzaki już wypuściło, co planuje, jakie ma podejście do poszczególnych rodzajów linków itp. Problem w tym, że często przekazywanie newsów o SEO przypomina głuchy telefon, kiedy to oficjalne anglojęzyczne źródło mówi jedno, pierwsze polskie wpisy podają zmodyfikowaną (wyolbrzymioną→ Czytaj dalej

Copyright 2005-2023 SEO blog Lexy. All Right Reserved.