Jedną z zakładek Search Console, z której możemy wyciągnąć ciekawe dane, jest Ruch związany z wyszukiwaniem -> Analityka wyszukiwania. Naszym oczom ukazują się ładne statystyki nie tylko kliknięć, ale także wyświetleń naszej strony dla fraz, dla których chociaż raz strona się wyświetliła.
Ostatnie artykuły
Pozyskiwanie linków ze wzmianek o marce to temat, którym warto się zainteresować głównie przy dużych serwisach z kilkuletnim stażem. Takich, o których piszą popularne media, które podejmowały już działania z zakresu dystrybucji materiałów prasowych, o których dyskutują użytkownicy forów i blogerzy na swoich stronach.→ Czytaj dalej
Znalezienie firmy SEO to prawdziwe wyzwanie w szczególności dla nieświadomych klientów, którzy dopiero co usłyszeli o tym, że bez wysokich pozycji w Google nic nie zdziałają. Nie wiedzą dokładnie, na czym to polega i jak wybrać odpowiednią firmę do współpracy. Dlatego dzisiaj skupię się na tym, na co powinien zwrócić uwagę przeciętny Kowalski szukający→ Czytaj dalej
Google tak szybko dodaje nowe opcje do swoich narzędzi, że momentami ciężko nad nimi nadążyć. Dzisiaj chciałabym zaprezentować kilka ciekawych możliwości, niezależnie od tego, czy są nowe, czy dostępne już od dłuższego czasu. Pierwsza wersja wpisu została opublikowana pod koniec 2015 r. (stąd zachowane stare komentarze), po czym została odświeżona → Czytaj dalej
Tytuł nieco przewrotny, ale to przez to, że nie dla wszystkich ta informacja jest tak oczywista, jak dla mnie 😉 Przeczytałam właśnie komentarze pod wpisem o Pingwinie. Nie ma ich co prawda wiele, ale każdy skupia się na kolorach i na tym, że nawet Grey Hat SEO narusza wytyczne Google. I to nie pierwszy raz, kiedy czytam „oczywistą oczywistość”. → Czytaj dalej
W zeszłym tygodniu Paweł Strykowski z WhitePress.pl poprowadził dla naszego serwisu SeoStation.pl webinar nt Content Marketingu. Paweł podał zarówno ogólne zasady Content Marketingu, jak i plan działań krok po kroku, który przyjął podczas promocji treści w jego serwisie, podając m.in. budżet na takie działania.
→ Czytaj dalej
Post publikuję z dużym opóźnieniem w stosunku do fejsa, ponieważ miałam chwilowe problemy techniczne z blogiem… Przez długi czas nie udzielałam się w sieci i pojawiało się coraz więcej pytań, co się ze mną dzieje. Raz padło nawet pytanie o to, czy… żyję 😉 Tak, żyję i mam się dobrze, tyle że mój czas pochłania…→ Czytaj dalej
Żarcik na Prima Aprilis
Przyznam szczerze, że informacja ta dość mocno mnie zaskoczyła, ale wyjaśnienie jest całkiem ciekawe 😉 Chodzi o wypowiedź Johna Muellera podczas jednego z ostatnich hangoutów. Dotyczyła ona tworzenia usługi Street View dostępnej w mapach Google, a konkretnie sytuacji, w której kamera natknie się na billboard z adresem strony.→ Czytaj dalej
Po dzisiejszym sprawdzeniu skrzynki pocztowej czuję się… zniesmaczona. W weekend poświęciłam chwilę na sprawdzenie działania niektórych narzędzi od Google, w tym m.in. zgłoszenia DMCA. Zgłaszałam w ten sposób wyłącznie te strony, na których ewidentnie było widać, że autor wykorzystywał teksty świadomie łamiąc moje prawa autorskie, a także → Czytaj dalej
Dzisiaj będzie krótki i luźny temat, w sam raz na sobotę. Usuwanie wyników jest możliwe zarówno na wniosek osoby powiązanej z serwisem, jak i tych zupełnie niezależnych użytkowników. Usuwanie całych serwisów lub wskazanych podstron jest zawsze możliwe na prośbę osoby mającej dostęp do konta strony w narzędziach Google dla webmasterów. Wystarczy przejść→ Czytaj dalej
Na wstępie zapraszam do zapoznania się z poprzednią częścią mitów. Dzisiejsze będą dotyczyły PR (ma znaczenie, czy nie ma?), optymalizacji tytułów i tego, na ile można ufać informacjom od Guglarzy – w tym przypadku będę się opierać na informacji na temat aktualnych różnic między wynikami wyszukiwania dla komputerów i urządzeń mobilnych.→ Czytaj dalej
Co prawda narzędzia do monitorowania wzmianek nie są przygotowane stricte pod kątem SEO, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyłapywać za ich pomocą niepodlinkowane adresy stron czy nazwy serwisów, którymi się opiekujemy. W końcu podlinkowywanie wzmianek to również forma link buidlingu. Do porównania wybrałam 3 narzędzia: Brand24, Monitori i SentiOne→ Czytaj dalej
Wpadłam ostatnio na sofcik zbliżony do Fresh Link Findera, który służy do analizy i monitorowania backlinków, w tym posiada opcję powiadomień mailowych o nowo znalezionych linkach. Chodzi o narzędzie MonitorBacklinks.com, które na pierwszy rzut oka wygląda na mocno dopracowane i przemyślane. Dzięki możliwości integracji z GA i GWT, możliwe jest pobranie→ Czytaj dalej
Ostatnimi czasy nagromadziło się sporo nowych mitów SEO, inne z kolei są powtarzane już od lat. Postanowiłam odnieść się do części z nich, porównując krążące w branży teorie z potwierdzonymi informacjami. Dotychczas podobne wpisy publikowałam w postaci sprawdzenia 3 mitów i myślę, że warto tę formę zachować. Zaczynamy od tego, czy faktycznie w niedługim→ Czytaj dalej