W ostatnim czasie Google mocno stawia na edukację właścicieli stron w zakresie dostosowania ich serwisów pod kątem urządzeń mobilnych. Najważniejsza informacja, która dotyczy bezpośrednio naszej branży, to ta potwierdzająca, że mobilność stron będzie czynnikiem rankingowym od 21 kwietnia 2015 r. Czemu dopiero wtedy? Abyśmy mieli czas się do tego przygotować.→ Czytaj dalej
Ostatnie artykuły
Doskonale wiemy, że nie tylko algorytmy są odpowiedzialne za SERPy, ale także ludzie. 2 lata temu opublikowałam streszczenie wytycznych pracy dla tzw. Google Raterów (część 1 i część 2 – warto zacząć od ich lektury), a z publikacją dzisiejszego materiału czekałam dość długo, bo bazuję tu na informacjach z 2014 r. Dodam jednak, że temat się nie zdezaktualizował,→ Czytaj dalej
Dzisiaj w temacie na SEO/SEM Polska rozwinęła się ciekawa dyskusja na temat artykułu Zupełnie nowy sposób na manipulację SEO? opisującego CTR i BR w SERPach jako nowe czynniki rankingowe. To, czy są one faktycznie nowe, to kwestia dyskusyjna, aczkolwiek temat ten zainteresował mnie już jakiś czas temu i wspominałam już o nim na blogu, ale do niego wrócę innym→ Czytaj dalej
Dzisiaj będzie dość krótka refleksja na temat optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Zastanówmy się, czy w sytuacji, w której strona cieszy się już stosunkowo dobrymi pozycjami, warto skupiać się na takich detalach jak prawidłowo skonstruowane nagłówki, linkowanie wewnętrzne i inne elementy optymalizacji kodu i treści, skoro wystarczy trochę→ Czytaj dalej
Dawno nie było technicznych tematów, a ponieważ właśnie jestem w trakcie aktualizacji jednego z kursów, postanowiłam zamieścić tu fragment dotyczący dobory lokalnych słów kluczowych. Pochodzi on z kursu na poziomie średniozaawansowanym, chociaż sam temat nie należy do wybitnie trudnych, ale jest uzupełnieniem całego działu o doborze fraz.→ Czytaj dalej
Test, który chcę tu powtórzyć, przeprowadziłam już (trochę chcący, a trochę niechcący) w zeszłym tygodniu. Teraz natomiast chcę go odtworzyć w 2 różnych opcjach, pokazując na bieżąco efekty i poddając temat publicznej dyskusji. Mianowicie, chodzi o sprawdzenie, czy wyindeksowanie całej domeny z HTTPS wyindeksuje również całe HTTP. Z tego co wiem, nie→ Czytaj dalej
W końcu zebrałam się, aby usiąść do wpisu planowanego jeszcze na zakończenie 2014 r. 😉 Na temat przewidywań odnośnie do SEO w 2015 r. wypowiadałam się już u Tomka Wydry, a teraz czas na bardziej szczegółowy opis uwzględniający więcej zmian.→ Czytaj dalej
Zdarza się, że trzeba czekać miesiącami na wyindeksowanie domeny po tym, kiedy staje się niedostępna. Zdarza się również, że wystarczy krótki brak dostępności, aby stracić pozycje w wyniku stopniowego znikania podstron z indeksu – przekonałam się o tym zarówno wiele lat temu na przykładzie serwisu z site ok. 30 podstron, jak i w ostatnim czasie na → Czytaj dalej
W pierwszej kolejności zachęcam do przejrzenia przeglądu wpisów z pierwszej połowy 2014 r.. W tym wpisie z kolei wybrałam najciekawsze wpisy od początku lipca do dnia dzisiejszego i – jeśli zajdzie taka potrzeba – dopiszę do niego później wpisy, które pojawią się jeszcze przed początkiem Nowego Roku.→ Czytaj dalej
Już dawno wspominałam o planowanym wpisie na ten temat i jakoś tak dopiero teraz przyszedł na niego czas. Co prawda przed świętami wypadałoby wziąć na tapetę coś lżejszego, ale z drugiej strony może to dobry moment na życzenie noworoczne, abyśmy za rok, wracając do tego wpisu, mogli powiedzieć, że jest lepiej. Mówiąc ogólnie, chcę napisać o podziałach, jakie→ Czytaj dalej
Nadszedł czas na podsumowanie mijającego roku w postaci przeglądu najciekawszych wpisów na SEO blogach – wpisy z mojego bloga też w nim uwzględnię 😉 Pominę jednak wpisy informujące o aktualizacjach, chyba że są prezentowane w postaci case’ów. Bazuję tutaj na archiwum wpisów na Planecie SEO, a→ Czytaj dalej
W tym tygodniu Damian Sałkowski uruchomił zapisy na darmowy kurs Google Analytics. Został on przygotowany w postaci ebooka, więc wystarczy chwila aby uzyskać dostęp do 192 stron praktycznej wiedzy o GA – wiedzy o prawidłowej konfiguracji usług, o trickach pozwalających np. na mierzenie czasu na stronie w przypadku odwiedzin tylko 1 podstrony, o → Czytaj dalej
W sieci znowu jest gorąco o sprawie Nokautu i kilku innych porównywarek, które ponad 2 lata temu dostały od Google kopniaka za stosowanie SWLi. A wszystko zaczęło się od artykułu w serwisie natemat.pl, w którym czytamy:→ Czytaj dalej
Pisałam niedawno o kanibalizacji słów kluczowych, czyli sytuacji, w której wiele podstron rywalizuje o pozycję dla tej samej frazy ze względu na mało zróżnicowaną optymalizację. Najczęściej problem występuje w przypadku zastosowania identycznych lub bardzo zbliżonych tytułów wielu podstron, a pogłębia się on, jeśli dochodzi do tego niekonsekwentne→ Czytaj dalej