Helion ma dla nas niespodziankę – na czerwiec planowane jest wydanie książki „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi” autorstwa Bartosza Danowskiego i Michała Makaruka. Będzie to przewodnik po skutecznej promocji stron w Internecie. Z książki tej dowiemy się, jak zbudować stronę tak, aby zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarkach, jak sprawić, aby Twoja firma pojawiła się na wyższych pozycjach niż konkurencja, jakich dodatkowych technik promocji można użyć, aby zwiększyć traffic na Twoje stronie, a tym samym Twoje zyski.
- Opis książki (I wydanie)
- Moja recenzja
- Wywiad z autorami
- Informacje o II wydaniu książki
- Informacje o III wydaniu książki
Opis książki
Po opisie książki i spisie treści „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi” zapowiada się bardzo ciekawie. Dowiemy się z niej szczegółów na temat optymalizacji strony, zapewnienia jej funkcjonalności, a znajdzie się w niej również miejsce, w którym opisane zostaną nieetyczne metody pozycjonowania. Planowana cena książki to 39,90 zł, a planowany termin to czerwiec.
Moja recenzja
Książkę „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi” przeczytałam w 2 wieczory i muszę przyznać, że jestem z niej bardzo zadowolona. Jest ona na tyle dobra, że gdybym przed sięgnięciem po nią nie miała zielonego pojęcia o pozycjonowaniu, po tych dwóch wieczorach orientowałabym się już w tym temacie (takie same odczucia miałam po przeczytaniu książki Marketing internetowy w wyszukiwarkach). Autorzy przedstawiają temat pozycjonowania bardziej szczegółowo niż autorzy poprzednich książek o pozycjonowaniu, marketingu itp. Skupiają się na tym, co najważniejsze – opisują działanie wyszukiwarek, wszystko o linkach i zapleczu, indeksację strony, a także najpopularniejsze nieetyczne sposoby pozycjonowania. Raczej nic nowego nie znajdzie się w dziale o doborze słów kluczowym, bo ten temat jest poruszany w każdej książce, artykule, blogach SEO.
Jeden z działów poświęcony jest porównaniu różnych statystyk, dzięki którym będziemy obserwować i analizować ruch na naszej stronie. Dość dokładnie zostało opisane, dlaczego różne IP mają znaczenie przy linkowaniu i na co dokładnie zwracać uwagę. W dodatku do książki można znaleźć narzędzia SEO, z których warto skorzystać. „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi” oceniam bardzo wysoko i ucieszyłoby mnie, gdyby jej autorzy mieli w planach napisanie kolejnej, rozszerzonej wersji, tym razem dla średniozaawansowanych 😉 Podobało mi się, że książkę czytało się szybko i przyjemnie, dlatego też nie skupiałam się na drobnych błędach. Teraz kiedy na PiO ktoś zada banalne pytanie, nie będzie się odpowiadać „to już było, użyj wyszukiwarki”, tylko „wszystko znajdziesz w książce „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW” 😉
Wywiad z autorami
Zachęcam również do obejrzenia wywiadu z autorami książki:
II wydanie książki
edytowane: marzec 2009 r.
W marcu wyszło II wydanie książki „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi.”, tak więc można się spodziewać aktualnych informacji. Można ją kupić klikając w ten adres. Jej cena to 59 zł.
W międzyczasie wyszła jeszcze książeczka Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Ćwiczenia praktyczne tych samych autorów.
III wydanie książki
edytowane: październik 2011 r.
Doczekaliśmy się kolejnej, już trzeciej edycji książki „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi”. Edycja ta, wydana we wrześniu tego roku, to 400 stron aktualnej wiedzy na temat pozycjonowania.