Poniżej przedstawiam podsumowanie artykułu Akash Kumar’a z Indii, pracującego w firmie SEO – Vista Divine Inc. – The Search Engine Optimization Company.
Według Kumar’a trafienie na wysokie pozycje w wyszukiwarkach wcale nie musi trwać zbyt długo, jeśli tylko zadba się o pewne szczegóły. Twierdzi on, że to co najbardziej pomogło w szybkim zaindeksowaniu w MSN oraz wysokich pozycjach na kilka fraz, była odpowiednia optymalizacja jego serwisu:
- odpowiedni dobór słów kluczowych, o którym była już mowa na tym blogu. Jeśli strona jest nowa, nie można od razu celować w najbardziej konkurencyjne hasła, ponieważ szanse na dostanie się na szczyty list jest zbyt małe. Dlatego też początkowo należy wybrać mniej konkurencyjne frazy aby zdobyć ruch na stronie, np. poprzez wybór fraz dość dokładnie opisujących oferowane na stronie usługi („notebooki w Olsztynie” zamiast „notebooki”). Dopiero z czasem można zacząć pozycjonowanie na bardziej ogólne i konkurencyjne frazy;
- gęstość i wykorzystanie słów kluczowych na całej stronie oraz wśród 1000 pierwszych znaków użytych na niej (dlatego właśnie najważniejsze słowa kluczowe należy umieszczać jak najwyżej na stronie). Sugerowane jest utrzymanie gęstości występowania słów kluczowych na poziomie 4-5%.
- występowanie słów kluczowych w tytule jest bardzo istotne, jednak nie przesadzaj z ilością ich powtórzeń
- anchory linków prowadzących do Twojej strony, które są najważniejszym elementem. Anchor text jest tekstem, który wyświetla się jako link. Różnicuj je aby linkowanie wyglądało naturalnie< ./li>
A teraz zobaczmy jakie inne rady znajdują się m. in. na stronie www.submit-it.com:
- zadbaj o wartościowy content – każda podstrona powinna zawierać minimum 200 słów, powinna zawierać słowa kluczowe (dopasowane do zawartości danej podstrony), ale nie może być nimi sztucznie nasycona, ponieważ tekst na stronie ma być zrozumiały i logiczny dla czytelników. Użyj słów kluczowych także w metatagach, w alternatywnych tekstach obrazków (nie więcej niż 2-3 dla obrazka), title dla linków, w nagłówkach itp.;
- warto zadbać o poprawny kod strony;
- nie wypisuj po kolei słów kluczowych w innych miejscach niż w metatagach, ponieważ w ten sposób zwykle chce się sztucznie wzbogacić treść strony w słowa kluczowe;
- problemy w pozycjonowaniu strony sprawia jeśli zbudowana jest ona na ramkach, we Flashu, z użyciem JavaScript bądź grafiki w menu lub dynamicznych adresów poza rozwiązaniami tych problemów w taki sam sposób jak w Google, warto zadbać o odpowiednie metatagi;
- nie ukrywaj tekstu w żaden sposób;
- podlinkuj ze sobą wszystkie podstrony serwisu ze szczególnym zwróceniem uwagi na anchor text;
- stwórz mapę strony zawierającej spis linków do podstron;
- umieszczaj linki na stronach powiązanych tematycznie z Twoją – ważna jest zarówno jakość, jak i ilość linków;
- nie twórz kopii swojej strony;
- nie używaj w metatagach słów, które nie znajdują się na stronie i nie są ze sobą w żaden sposób związane.
Już na pierwszy rzut oka na ten artykuł można zauważyć podobieństwa do pozycjonowania w Google. Podobno w MSN bardziej liczy się ilość linków, a nie ich jakość, tak jak jest w przypadku Google. Jednak co do tego zapewne każdy ma inne zdanie.