Bing na swoim blogu poinformował dzisiaj o zmianach w narzędziach dla webmasterów. W tej chwili informacje zaprezentowane w Bing Webmaster Tools są przejrzyste i podzielone na następujące sekcje:
- crawl – dane dotyczące błędów wykrytych podczas indeksowania strony, a także możliwość zgłoszenia mapy strony;
- index – informacje o liczbie zaindeksowanych podstron, zgłaszanie podstron, które powinny zostać zaindeksowane (ograniczenie do 10 podstron dziennie, a łącznie do 50 w ciągu miesiąca), blokowanie wybranych podstron przed ich indeksacją;
- traffic – informacje o ruchu, przy czym zakładka ta wygląda niemal identycznie z Googlową zakładką „Wyszukiwane hasła” (screeny poniżej), tzn. zawiera dane takie jak: ilość wyświetleń, ilość kliknięć i CTR.
Bing Webmaster Tools
Google Webmaster Tools
Generalnie Bingowe narzędzia dla webmasterów wyglądają jak okrojona wersja Googlowych z jedną główną różnicą – w momencie kiedy Google stawia na częstszą niż dotychczas aktualizację informacji o backlinkach i pokazuje ich znacznie większą ilość, Bing całkowicie wycofał się z ich wyświetlania.