Artykuły w kategorii: SEO refleksje
COVID-19 na tyle mocno dał popalić wielu branżom, że nie powinna nas dziwić rosnąca liczba CV od osób, które chcą się przebranżowić. Osoby, które – ze względu na specyfikę swojej pracy – nie mogły wykonywać jej zdalnie, musiały na co dzień mieć styczność z klientami, nie zawsze stosującymi się do obowiązującego reżimu sanitarnego, co wiązało→ Czytaj dalej
Nadszedł czas na moje podsumowanie roku, w którym mam zwyczaj opisywać zarówno wydarzenia z życia zawodowego, jak i prywatnego. Zapraszam do lektury 😉
Praca
Początek roku był dla mnie czasem podjęcia trudnej decyzji o tymczasowym wstrzymaniu usług SEO. Na przełomie ostatnich 2 lat stanęłam przed kilkoma podobnymi decyzjami, na które wpływ miały z jednej→ Czytaj dalej
Przechodząc na własną działalność w 2011 r. nastawiałam się na to, że w całości będę decydować o tym, z kim i na jakich warunkach chcę współpracować. Była to rewolucja w stosunku do pracy na etacie, kiedy to musiałam pracować dokładnie nad tym, jakie i ile projektów dostałam, przez co ubolewałam wtedy nad brakiem jakiejkolwiek decyzyjności. To, co było dla → Czytaj dalej
Swego czasu systematycznie publikowałam podsumowania minionych lat, a ostatnio ominęłam jeden rok i tym samym ostatni wpis dotyczy podsumowania 2015 r. Zachęcam więc do sprawdzenia, jak minęło mi ostatnie 12 miesięcy zarówno pod względem zawodowym, jak i prywatnym 😉 W końcu to jedyny taki post w całym roku, w którym temat przewodnim nie jest SEO, ale moje→ Czytaj dalej
Google systematycznie zaskakuje nas kolejnymi informacjami o tym, jakie zwierzaki już wypuściło, co planuje, jakie ma podejście do poszczególnych rodzajów linków itp. Problem w tym, że często przekazywanie newsów o SEO przypomina głuchy telefon, kiedy to oficjalne anglojęzyczne źródło mówi jedno, pierwsze polskie wpisy podają zmodyfikowaną (wyolbrzymioną→ Czytaj dalej
Tytuł nieco przewrotny, ale to przez to, że nie dla wszystkich ta informacja jest tak oczywista, jak dla mnie 😉 Przeczytałam właśnie komentarze pod wpisem o Pingwinie. Nie ma ich co prawda wiele, ale każdy skupia się na kolorach i na tym, że nawet Grey Hat SEO narusza wytyczne Google. I to nie pierwszy raz, kiedy czytam „oczywistą oczywistość”. → Czytaj dalej
W ostatnim czasie Google mocno stawia na edukację właścicieli stron w zakresie dostosowania ich serwisów pod kątem urządzeń mobilnych. Najważniejsza informacja, która dotyczy bezpośrednio naszej branży, to ta potwierdzająca, że mobilność stron będzie czynnikiem rankingowym od 21 kwietnia 2015 r. Czemu dopiero wtedy? Abyśmy mieli czas się do tego przygotować.→ Czytaj dalej
W końcu zebrałam się, aby usiąść do wpisu planowanego jeszcze na zakończenie 2014 r. 😉 Na temat przewidywań odnośnie do SEO w 2015 r. wypowiadałam się już u Tomka Wydry, a teraz czas na bardziej szczegółowy opis uwzględniający więcej zmian.→ Czytaj dalej
Już dawno wspominałam o planowanym wpisie na ten temat i jakoś tak dopiero teraz przyszedł na niego czas. Co prawda przed świętami wypadałoby wziąć na tapetę coś lżejszego, ale z drugiej strony może to dobry moment na życzenie noworoczne, abyśmy za rok, wracając do tego wpisu, mogli powiedzieć, że jest lepiej. Mówiąc ogólnie, chcę napisać o podziałach, jakie→ Czytaj dalej
Miałam zostawić ten wpis na początek 2015 r., ale po grzebaniu w archiwalnych informacjach stwierdziłam, że powinnam zdążyć z nim jeszcze w tym roku. Pozwólcie, że raz na rok (nie będę już publikować podsumowania tego roku) napiszę coś o sobie 😉 i że razem ze mną wsiądziecie w wehikuł czasu.→ Czytaj dalej
Jakiś czas temu na PiO (wybaczcie, ale nie pamiętam, w którym temacie dokładnie) rozpoczęła się rozmowa na temat tego, jaką pracę wybiera sobie osoba, która naprawdę zna się na SEO. Padło kilka propozycji, jednak moim zdaniem mniej istotne jest to, czy ktoś jest dobry w SEO, a bardziej to, jaki rodzaj pracy odpowiada danej osobie.→ Czytaj dalej