Artelis.pl to dość popularny serwis dziennikarstwa obywatelskiego, z którego zapewne każdy pozycjoner kiedyś korzystał. Umożliwia on publikację artykułów do przedruku, oczywiście z możliwością wstawienia linków pozycjonujących zarówno w treści artykułu, jak i w stopce autorskiej. To najbardziej znane sposoby na zdobycie linków na tej stronie.
Jakiś czas temu można było zdobyć linki nawet bez publikacji jakichkolwiek treści. Wystarczyło znaleźć ciekawy lub dobrze podlinkowany artykuł, a następnie „udawać”, że wykorzystuje się go na swojej stronie. W skrócie – wchodzimy w artykuł, klikamy „Pobierz artykuł”, podajemy adres strony, na której ma on zostać wstawiony i… nie robimy z tym nic więcej. Link lądował w sekcji „Artykuł został przedrukowany na następujących stronach„. W tej chwili linki stamtąd są oznaczone nofollow, nie generują też zbytniego ruchu (testowane 😉 ), więc nie warto raczej o nie walczyć, ale…
Są inne sposoby na linki dofollow z artelisa, tym razem można je zdobyć przy okazji dodawania własnych artykułów. Od pewnego czasu na artelisie można tworzyć profile tematyczne.
Zanim przejdę do tego, jak zdobyć dzięki nim linki napiszę, że dobrze jest wykorzystać te profile do optymalizacji pod kątem fraz o niskiej lub średniej konkurencji. Nazwa profilu ląduje m.in. w TITLE, do tego można dodać unikalny, odpowiednio nasycony słowami kluczowymi opis profilu, który wyświetla się na jego podstronie. Następnie dodajemy do niego artykuły i zachęcamy innych autorów do tego samego. Przy każdym artykule dodanym w utworzonym przez nas profilu, a także na profilach autorów publikujących artykuły w jego ramach, wyświetla się link do profilu. Można to wykorzystać w drugą stronę – aby podlinkować z innych podstron swój profil, publikujmy artykuły w cudzych profilach, które są już dość popularne.
Wracając do tematu, właśnie dzięki profilom tematycznym można zdobyć kolejne linki. Wystarczy zalogować się na swoje konto, utworzyć profil tematyczny i wstawić link w profilu. Będzie się on wyświetlał w kilku miejscach. Dla tych, którzy wolą mieć informacje podane na tacy 😉 daję gotowca:
- lista profilów tematycznych, na której znajduje się nazwa profilu, adres przypisanej do niego strony (ustawia się ją na etapie edycji profilu – można wstawić 2 adresy) oraz data założenia. Wyświetlają się tam tylko profile zatwierdzone przez moderatora;
- podstrona profilu, w której w prawym sidebarze wyświetla się przypisany do niej adres strony;
- podstrona profilu, a dokładnie opis profilu, do którego można wstawić linki z dowolnym anchorem.
Ze względu na zasadę pierwszego linka, dobrze jest wykorzystać opis np. do podlinkowania podstrony, a w sidebarze zostawić link do strony głównej.