Wdrożenie SSLa, wersja strony dostosowana do urządzeń mobilnych i szybki czas ładowania strony – to kilka spośród wielu tematów, które na zmianę do nas wracają i o których od dawna mówi się, że wpływają na pozycję naszych serwisów. Przedstawiciele Google podkreślają jednocześnie, że przy kilkuset różnych czynnikach rankingowych, te pojedyncze→ Czytaj dalej
Artykuły w kategorii: Testy SEO
Testy związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron w różnych wyszukiwarkach internetowych, z naciskiem na testy pozycjonowania w Google.
Inspiracją do tego wpisu była niedawna wypowiedź Johna Muellera na temat tego, że tytuł nie należy do najważniejszych czynników rankingowych (szczegóły na ten temat można znaleźć u Barry’ego). Dzisiaj z kolei trafiłam na kolejny materiał, tym razem jest to raport opracowany przez Backlinko, który zawiera wnioski z badania na temat korelacji wybranych→ Czytaj dalej
Test, który chcę tu powtórzyć, przeprowadziłam już (trochę chcący, a trochę niechcący) w zeszłym tygodniu. Teraz natomiast chcę go odtworzyć w 2 różnych opcjach, pokazując na bieżąco efekty i poddając temat publicznej dyskusji. Mianowicie, chodzi o sprawdzenie, czy wyindeksowanie całej domeny z HTTPS wyindeksuje również całe HTTP. Z tego co wiem, nie→ Czytaj dalej
Barry Schwartz w tym artykule opisał ciekawy trick na to, w jaki sposób wymusić na Google nieszyfrowane połączenie. Jak wiemy, 2 lata temu w październiku Google zdecydowało się na szyfrowanie połączenia dla osób zalogowanych na konto Google. Od tej pory powoli można było widzieć coraz więcej wejść z tajemniczej frazy (not provided), która nie oznaczała → Czytaj dalej
Dzisiaj będzie króciutko. Odświeżam właśnie wyniki przeprowadzonych dawniej testów SEO (głównie związanych z optymalizacją strony), a ponieważ zazwyczaj nie ma się nad nimi sensu rozpisywać na blogu, postanowiłam publikować je na swoim fanpage’u.→ Czytaj dalej
Przed świętami zadałam Wam zagadkę – czy nowa domena przekazuje PR. Chodziło o nowo zaindeksowaną stronę, bez historii i bez backlinków. W moim przypadku zaindeksowałam ją przez narzędzia dla webmasterów – zakładka Pobierz jako Google -Prześlij do indeksu (BTW, działa błyskawicznie 😉 ), a na stronie tej znajdowały się 2 linki wychodzące z → Czytaj dalej
Pierwsza SEO zagadka miała pojawić się na blogu dopiero w styczniu, ale do tej planuję podać odpowiedź do niej 🙂 Zagadki będą dotyczyły optymalizacji lub link buildingu i mają na celu wywołanie dyskusji na dany temat, porównanie naszych doświadczeń, a na koniec wyjaśnienie ode mnie i ewentualnie poparcie konkretnymi przykładami. Zaczynamy…→ Czytaj dalej
W ostatnim artykule o mitach SEO wspomniałam o tym, że Google zlicza linki z niezaindeksowanych stron (z metatagiem noindex). Ciekawiło mnie, czy takie linki są traktowane w identyczny sposób jak te z pozostałych stron i – jak się okazało – tak właśnie jest, a więc również za nie można dostać filtr.→ Czytaj dalej
Postanowiłam wznowić publikację cyklu artykułów „Mity SEO„, który rozpoczęłam 2 lata temu na Sprawnym Marketingu. Uznałam, że jest to całkiem ciekawa forma prezentowania wyników testów i mam nadzieję, że również Wam przypadnie ona do gustu. Tak więc, zaczynam zabawę w pogromczyni mitów SEO 😉 Na pierwszy ogień idą linki z niezaindeksowanych→ Czytaj dalej
W dzisiejszym wpisie opiszę działanie systemu pozwalającego na monitorowanie, gdzie zostały wykorzystane treści z naszej strony. Mowa o narzędziu dostępnym pod adresem Tynt.com. Jego działanie polega na tym, że dzięki wstawieniu na stronie specjalnego kodu, przy każdym skopiowanym i wklejonym na innej stronie fragmencie treści, zostanie do niego → Czytaj dalej
W artykule na SeoStation opisałam 4 sposoby zdobycia linków dofollow na eioba.pl. Opiszę tu tylko jeden z nich, który jest zarazem jedynym znanym mi sposobem bez konieczności rejestracji w serwisie i publikacji jakichkolwiek treści.→ Czytaj dalej
Opcje dostępne w Googlowych narzędziach dla webmasterów umożliwiają usunięcie z indeksu pojedynczej podstrony lub całego katalogu. Ponieważ na stronie jednego z klientów zaszłą potrzeba wyindeksowania dużej liczby podstron, które nie znajdują się w oddzielnym katalogu tylko w jednym katalogu z tymi, które w indeksie mają pozostać, postanowiłam przetestować→ Czytaj dalej
Serwis SEOmoz.org opublikował właśnie ranking elementów wpływających na wyniki wyszukiwania. Ranking ten (tzw. Search Engine Ranking Factors 2011) tworzony jest co 2 lata i pierwsze tego typu badanie odbyło się już w 2005 r. Tym razem udział w nim wzięło aż 132 specjalistów, których odpowiedzi po raz pierwszy zostały porównane do analizy ponad 10 000 wyników→ Czytaj dalej
Ponad miesiąc temu rozpoczęłam mały teścik mający na celu sprawdzenie mocy wpisów w katalogach. Zdecydowałam, że wpisy nie będą dodatkowo wzmacniane, a więc stopień ich indeksacji i moc zależały wyłącznie od tego, ile zyskają one z linkowania wewnętrznego w poszczególnych katalogach.→ Czytaj dalej