Obejrzyj wstęp do SEO albo przeczytaj skrót tego co na temat SEO mówił administrator SageRock.com.
Istnieją 2 sposoby optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek: wewnętrzna i zewnętrzna.
Wewnętrzna optymalizacja to zmodyfikowanie zawartości strony pod kątem wyszukiwarek. W skład tych elementów wchodzą: content, tytuł strony, alternatywne opisy obrazków, metatagi, nagłówki, anchory oraz słowa wyróżnione przez pogrubienie czy kursywę. Dawniej to wystarczyło aby uzyskać wysokie pozycje, przez co z czasem zaczęto nasycać metatagi słowami kluczowymi. Obecnie jest to zagranie dość ryzykowne, gdyż traktowane jako spam i mogące w rezultacie doprowadzić do efektu odwrotnego od oczekiwanego. Bardzo ważna jest treść na stronie, ponieważ to w niej występują słowa i frazy wpisywane przez internautów w wyszukiwarkach, dlatego musimy myśleć tak jak klient i odpowiednio dobrać te słowa.
Zewnętrzna optymalizacja to nic innego jak linkowanie z innych stron, najlepiej powiązanych tematycznie i o wysokim PR. Administrator SageRock.com stanowczo odradza stosowanie nieetycznych metod pozycjonowania oraz wszelkich sztucznych sposobów na zdobycie linków, czyli kupno linków, wymiana linkami, umieszczenie linków na farmach czy ukrywanie ich. To w najgorszym wypadku może doprowadzić do zbanowania strony, czyli całkowitego usunięcia z bazy wyszukiwarek.
Co prawda z wywiadu tego nie dowiedzieliśmy się niczego nowego, ale po raz kolejny kładzie się nacisk na jakość, a nie samą ilość linków. Dlatego zamiast dodawać linki do tysięcy katalogów, lepiej skupić się na tworzeniu wartościowego contentu, do którego inni z własnej woli będą linkować.