Kilka miesięcy temu opublikowano informację o nowym sposobie na wyindeksowanie z Google wybranych podstron, np. w przypadku gdy są to czasowe oferty. Mowa oczywiście o metatagu unavailable-after, który mam zamiar przetestować na jednej ze swoich stron. Wybór padł na prawie czteroletnią stronę, która i tak w najbliższym czasie miała mi posłużyć do testów – Ring Rasen – czyli podstrona jednej z części serii filmu „Ring”, która od dawna jest zaindeksowana. Został na niej wstawiony kod:
<META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="unavailable_after: 15-Jan-2008
00:00:00 EST">
więc zapraszam na bloga za tydzień, o ile do tej pory zdąży na nią wpaść jakiś bot 😉 Wyniki zostaną opisane w tym temacie.
//edytowane 27 stycznia
W Google znajduje się w tej chwili kopia wspomnianej podstrony z dnia 20 stycznia. Jak widać, póki co metatag nie zadziałał. Spróbuję jeszcze raz zmieniając datę na 15 lutego, ponieważ wcześniej prawdopodobnie pierwsza nowa kopia pojawiła się dopiero po dacie, w której strona miała zostać wyindeksowana.
//edytowane 16 lutego
Od momentu ostatniej edycji wpisu do dzisiaj Google kilka razy aktualizowało kopię wspomnianej podstrony, a jednak nie wyindeksowało jej wczoraj, czyli 15 lutego. Czas na testowanie innych sposobów na wyindeksowanie 😉
//edytowane 2 sierpnia
Zdążyłam już zapomnieć o teście i dopiero kilka dni temu zauważyłam, że podstrona w końcu została wyindeksowana 😉 Zdjęłam już z niej ten meta, więc pewnie tylko w najbliższym czasie można będzie sprawdzić efekt.