Od kilku miesięcy coraz częściej pisze się o filtrach, banach, ogólnie o coraz ostrzejszych i momentami nieprzewidywalnych działaniach podejmowanych przez Google. Ciężko jednak stwierdzić, jaki czynnik sprawia, że dziesiątki stron albo lecą mocno w serpach albo wylatują z indeksu kompletnie. Z wytycznych Google oraz wypowiedzi Guglarza wywnioskować można, że bezpieczne mogą być tylko strony o wartościowej i unikalnej treści oraz linki tematyczne, które są przydatne dla użytkowników. Szczerze mówiąc widać efekty, bo coraz więcej osób zaczyna stawiać na zaplecze tematyczne zamiast generować kolejne spamy.
Nowością na rynku jest system wymiany reklamy kontekstowej. Jego założenia są naprawdę ciekawe i wszystko zależy od tego, czy użytkownicy będą chcieli stworzyć coś wartościowego, a moderatorzy nie dadzą się wkraść do systemu żadnym stronom ani artykułom niskiej jakości. System NBC.pl służy do wymiany informacjami prasowymi i z założenia nie ma stanowić jedynie tła dla linków. Artykuły będą dobierane tematycznie – stąd wspomniana już kontekstowość systemu.
Myślę, że z projektu tego może wyjść coś ciekawego i z chęcią się do niego przyłączę.