Pisałam już na temat tego, jakich zasad dobrze jest się trzymać przy budowie i linkowaniu zaplecza, dałam też kilka pomysłów na zaplecze pod stronę szkoły tańca. Dzisiaj będzie bardziej technicznie i konkretnie. W artykule skupię się na pierwszym etapie budowy zaplecza, czyli na pełnym zaplanowaniu strategii jego tworzenia, linkowania i sposobu wykorzystania.→ Czytaj dalej
Artykuły w kategorii: !Wyróżnione
Możliwości zdobycia linków ze stron z wysokim PR są różne… od tych białych, przez trochę ciemniejsze aż do czarnych. Spodobała mi się definicja poszczególnych kolorów zaproponowana przez Marcina Duraja (mkane) w prezentacji z RadomIT 5 „Czarno-białe pozyskiwanie linków„, według którego białe sposoby pozyskiwania linków to te, → Czytaj dalej
Jakiś czas temu na PiO ktoś spytał o to, jak tak naprawdę wygląda praca pozycjonera? Czy to tylko ciągłe zdobywanie linków? Co (w przypadku pracy na etacie, bo głównie tego dotyczyła rozmowa) można robić przez te 8 godzin każdego dnia? Postaram się więc opisać w punktach, jak wygląda praca nad stroną od momentu, kiedy powstaje pomysł na serwis. Pisałam już o → Czytaj dalej
Od dość dawna postępuję w podobny sposób w przypadku gdy chcę wystartować ze sporym serwisem, którego budowa wymaga trochę czasu. Pomyślałam, że ktoś może być obecnie w podobnej sytuacji i skorzysta z tego, co okazało się być najlepszym sposobem na to, aby zadbać o stronę jeszcze przed jej powstaniem. Zapewne większość nie traci czasu i już to stosuje, ale → Czytaj dalej
Od razu napiszę, że takiego nie ma 😉 i zaraz wyjaśnię dlaczego. Co chwilę na fora przychodzą osoby, które zobaczyły gdzieś termin „pozycjonowanie” i zamiast poczytać o tym najpierw, na powitanie zadają pytanie w stylu „jak wypozycjonować moją stronę?” Nie podają jej adresu, zazwyczaj nawet nie napiszą jakiej tematyki ona dotyczy,→ Czytaj dalej
Dlaczego tak bardzo naciskam na to, aby przy budowie zaplecza kierować się unikalną i wartościową dla użytkowników treścią oraz powiązaniem tematycznym ze stroną pozycjonowaną? Dlaczego zachęcam do tego, aby starając się o backlinki pozyskiwać je w jak największym stopniu z tematycznych stron i postawić na ich jakość, a nie ilość, przy okazji starając→ Czytaj dalej
To kolejny temat dla klientów firm pozycjonujących ponieważ uważam, że ich świadomość w tej kwestii jest zbyt mała. Temat ten ma na celu wyjaśnienie, dlaczego pozycjonowanie jednorazowe nie ma racji bytu albo określane tym terminem są wyłącznie działania związane z optymalizacją strony, jak również wyjaśnienie dlaczego po zakończeniu umowy pozycje → Czytaj dalej
Pozycjonowanie naturalne, czyli „Search engine optimization isn’t spam”
W dobie rosnącej liczby bardzo słabych jakościowo stron, tworzonych głównie z nastawieniem na zdobycie punktów w systemach wymiany linkami, ciężko wyobrazić sobie SEO w 100% zgodne z Google. Znajdą się nawet tacy, którzy podważają istnienie pozycjonowania→ Czytaj dalej
Nie od dziś wiadomo, że bez linków nie da się wypozycjonować strony, chyba że fraza jest na tyle łatwa, że wystarczy optymalizacja i naturalne linki (bądź zwykła reklama) do zaindeksowania strony przez Google.
Jak więc zdobyć linki?
Sposobów jest wiele. Od tych darmowych, które można zdobyć w kilka sekund, poprzez linki kupione, aż do tych uzyskanych dzięki→ Czytaj dalej
Często na forach pada pytanie o to, czy konkurencja może w jakiś sposób zaszkodzić pozycjonowanej przez nas stronie. Ostatnio na PiO był nawet temat o tym, że mimo ostrożnego linkowania nowej strony, konkurencja zapewniła jej dość sporą liczbę linków na ten sam anchor, czego efektu chyba każdy z nas może się domyślić – filtr na frazę. Co więc może zrobić→ Czytaj dalej